25 04 2024

کارگاه آموزشی «ازدواج آگاهانه، آسان و به هنگام» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کردستان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی «ازدواج آگاهانه، آسان و به هنگام» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، کارگاه آموزشی «ازدواج آگاهانه، آسان و به هنگام» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کردستان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد.

در این کارگاه حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان اظهار داشت: ما در طول زندگی دائما در حال انتخاب هستیم اما برخی انتخاب‌ها، سرنوشت‌ساز است و برخی دنیا و برخی آخرت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
وی افزود: مهم‌ترین کار هر فردی «زندگی کردن» است و حتما برای بهره بردن از «زندگی» نیاز به مهارت و تخصص داریم و ما بسیاری از مسائل را نمی‌دانیم و برای آن آموزش ندیده‌ایم.

به گفته حجت الاسلام فرهنگیان، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کل کشور یکی از وظایفش این است که موضوعات مهم از جمله کارگاه ازدواج را به خوبی مهیا کند و با برگزاری چنین کارگاه‌هایی آگاهی ببخشد.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان تصریح کرد: دفتر نهاد در کل سال کارهای بسیاری انجام داده و در سال گذشته در طرح مقدماتی حامیم تعداد ۶۰۰ نفر دانشجوی فعال در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شرکت کردند.

وی افزود: دانشجویانی که اکنون در این دوره حضور دارند با توجه به مؤلفه‌هایی از جمله «نخبه سیاسی و فرهنگی، نیروی انقلابی و متدین، دارای قدرت تحلیل سیاسی و اهل نماز و حرکت در چارچوب نظام و انقلاب اسلامی» انتخاب شده‌اند و می‌توان گفت که این دانشجویان سرمایه‌های عظیمی برای کشور خواهند بود.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه اصل همتایی در انتخاب برای ازدواج بسیار اهمیت دارد، افزود: عشق آتشین باعث می‌شود که انسان‌ها حتی بدی‌های طرف مقابل را خوبی ببینند و پس از ازدواج چشم‌ها را باز کرده و واقعیت‌ها را خواهند دید.

وی بیان داشت: براي ازدواج زمانی بايد جواب مثبت داده شود كه اطمينان پيدا كنيم طرف مقابل، همتای ما است؛ يعني بايد با كسي ازدواج كنيد كه با شما تناسب داشته باشد، به عبارت ديگر بتواند نيازهای ما را برآورده كند كه در تعابير معرفتی ما به عنوان كفيت مطرح شده است.

وی تصریح کرد: فرایند خاستگاری برای آشنایی با همدیگر است و اگر به این نتیجه برسند که برای هم مناسب هستند، آنوقت اگر دلبستگی و عشق شکل گیرد بسیار زیبا و مناسب خواهد بود.
حجت‌السلام دهنوی اظهار داشت: همتایی در بحث ازدواج دارای ۴ مبحث است که شامل: اصل همتایی اعتقادی، اصل همتایی مذهبی، اصل همتایی خانوادگی و اصل همتایی فرهنگی است که هر یک از این موارد بسیار اهمیت دارد. 
حجت الاسلام دهنوی در ادامه به پرسش‌های دانشجويان پاسخ داد و اشاره كرد: شرط آمادگی ازدواج برای آقايان عبارت است از رشد عقلانی، رشد شخصيتی اجتماعی، رشد عاطفی، قدرت مديريت بحران و استقلال فكری.