30 04 2024

چهارمین جشنواره ملی تدریس خلاق در آموزش عالی با محوریت "ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی" به مناسبت "دهه سرآمدی آموزشی" در دانشگاه کردستان آغاز شد و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

چهارمین جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی در دانشگاه کردستان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، چهارمین جشنواره ملی تدریس خلاق در آموزش عالی با محوریت "ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی" به مناسبت "دهه سرآمدی آموزشی" در دانشگاه کردستان آغاز شد.

این جشنواره به مدت سه روز و با حضور سخنرانانی از دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر امین صادقی، معاون آموزشی دانشگاه کردستان در اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: امروزە دانشگاه‌ها دربرگیرنده همه مسائل آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و مسئولیت‌هایی است که همه ابعاد زندگی ما را دربرمی‌گیرد.

وی به مسئولیت دانشگاه‌های نسل اول تا پنجم اشاره کرد و افزود: دانشگاه کردستان در راستای دانشگاه‌های نسل چهارم و مسئولیت اجتماعی گام برمی‌داشت که با شروع کرونا به دانشگاه‌های نسل اول بازگشت و صرفا آموزشی بود.

معاون آموزش دانشگاه کردستان عنوان کرد: بعد از کرونا، آموزش نیز مانند همه ابعاد زندگی تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفت و مبتنی بر ابزارهایی نظیر هوش مصنوعی شد و تاثیر استفاده از این فناوری ممکن است دانشگاه‌ها را به نسل پنجم و ششم هم برساند.

وی ادامه داد: ما باید به فکر توانمندسازی اعضای هیات علمی برای آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی باشیم و بر همین اساس مدیریت جدیدی در چارت اداری با عنوان مدیریت مرکز آموزش‌های نوین و آزاد ایجاد شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم هوش مصنوعی را  وارد برنامه آموزشی دانشگاه بکنیم و برای این هدف برنامه کلان داریم که نتایج آن را در سالهای آتی خواهیم دید.