11 01 2024

نشست شیوه تعامل با نسل z، با حضور اساتید، ائمه جماعات و سرپرستان خوابگاه دانشگاه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

نشست شیوه تعامل با نسل z در دانشگاه کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، عصر امروز نشست شیوه تعامل با نسل z، با حضور اساتید، ائمه جماعات و سرپرستان خوابگاه دانشگاه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان با اشاره به اهمیت تربیت فرزند صالح برای جامعه، اظهار داشت:  باید نگاهمان را به دانشجویان دانشگاه عوض کنیم و آنها را همانند فرزندان خود بدانیم زیرا تمام این افراد خالق همان خدایی هستند که ما را آفریده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  کردستان گفت: فردای کشور به دست  همین جوانان ساخته می‌شود و در آینده همین جوانان مسئولین کشور خواهند شد.
حجت الاسلام فرهنگیان با اشاره به برگزاری برنامه اعتکاف به صورت مستقل در دانشگاه کردستان، تصریح کرد: از تمامی دانشگاه‌های استان دانشجویان را به این اعتکاف دعوت می‌کنیم و امیدواریم به بهترین نحو برگزار شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محسن انبیایی با بررسی امتیازات هوش مصنوعی و هوش انسانی، بیان کرد: عمده فعالیت‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی، معطوف به «هوش مصنوعی ضعیف» است و آن‌چنان به ابعاد گسترده و مهم «هوش مصنوعی قوی» یعنی ماشین هوشمندی که می‌خواهد تمام رفتارها و فرآیندهای انسانی را تقلید کند، پرداخته نشده و این یک ضعف بزرگ است.

به گفته این عضو شورای عالی فضای مجازی، باید کودکان و شخصیت آنها را بررسی کرد این شناخت موجب می‌شود تا حرکات او را در فضای مجازی به درستی تحلیل کنیم. 
وی با بیان اینکه شکاف بین نسلی سریع‌تر از تصور، خود را نشان داده است، عنوان کرد: موضوع شکاف نسلی مربوط به امروز جامعه یا تنها کشور ما نیست بلکه یک دغدغه فرهنگی برای تمام کشورهای دنیا‌ ایجاد کرده است و به تدریج پیش می‌رود و عرصه‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: ۷۰ درصد کودکان در نسل z میخواهند در آینده سلبریتی شوند و یک شبه پله‌های ترقی را بالا بروند  و از قدم به قدم حرکت کردن و پیشرفت کردن تدریجی اجتناب می‌کنند.

حجت الاسلام انبیایی تصریح کرد: عوامل ایجاد تفاوت نسل سه عامل: ژن، میم‌های فرهنگی و عامل زمینه است که مهمترین عامل تفاوت نسل همین «زمینه یا theme» بوده که به معنای رابطه متقابل انسان و ابزار است. 
وی افزود: حافظه انسان به مرحله بحران رسیده است و دیگر کمتر چیزی در حافظه ما باقی می‌ماند زیرا هرچیزی که بشر نیاز دارد با سرچ در گوگل به راحتی بدست می‌آید و مغز دیگر احتیاجی به پردازش و حفظ داده ندارد. 
به گفته این استاد دانشگاه، چه اتفاقی افتاد که کودکان به این مرحله رسیدند؟ همه این موارد از جایی شروع شد که تکنولوژی ساخته شد و سپس تکنولوژی ما را ساخت و انسانهای دیگر مانند سابق نشدند.
وی در پایان افزود: تاثیرات فناوری دیجیتال بر انسان : عدم تمرکز، عدم تفکر، نداشتن صبر و حوصله و کاهش ولع به دانستن است.