11 09 2024

در ادامه برگزاری مدرسه هوش مصنوعی و رویداد "یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی" در دانشگاه کردستان، نشست "حکمرانی داده و هوش مصنوعی در تحول دیجیتال" ویژه مدیران سازمان‌‌ها، ادارات و صنایع استان برگزار شد.

نشست "حکمرانی داده و هوش مصنوعی در تحول دیجیتال" در دانشگاه کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر انور بهرام پور دبیر علمی رویداد در این نشست، اظهار کرد: این رویداد با مشارکت دانشگاه‌ها، صنایع و سازمان‌های استان و در سطح دانشگاه‌های برند دنیا برگزار شد.

وی افزود: این رویداد پنجمین بار در سطح کشور و به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد که سابقه آن نشان دهنده بلوغ و قدرت آن است که از شرق تا غرب خدمات ارائه داده و مشتاقان و متقاضیان شغل را هدایت و آنها را به بخش صنعت متصل کرده است تا رسالت خود را در این حوزه به خوبی انجام دهد.

دبیر علمی رویداد مدرسه هوش مصنوعی عنوان کرد: در این دوره 60 دانشجو و دانش آموز شرکت کردند و افتخار میزبانی دانشجویانی از خارج کشور و از کشورهای آلمان و کانادا را نیز داشته‌ایم که نشان دهنده اعتبار رویداد است.

وی تفاوت این دوره با دوره‌های قبلی را حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی دانست که همگام با دانشجویان مقطع دکتری مطالب و تکنیک‌های صنعتی را دنبال می‌کنند و این نشان دهنده این مزیت است که امکان حضور همه اقشار در این رویداد فراهم بوده است.

بهرام پور خاطرنشان کرد: روزانه در کنار کورس‌های مختلف، بخش اختصاصی ارتباط با صنعت را داشتیم که به صورت ویدیو کنفرانس این فرصت در اختیار صنایع قرار داده شد تا خود را عرضه کنند و پاسخگوی چالش‌های ذهنی مخاطبان باشند.

وی به وضعیت اشتغال استان گریزی زد و گفت: در حوزه فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی که نیازی به سرمایه گذاری کلان ندارد، با حمایت اندک می‌توان مسیر را برای ایجاد اشتغال هموار کرده و استان را متحول کنیم.

در ادامه نیز دکتر مسعود مظلوم محقق دانشگاه آمستردام هلند مباحثی تخصصی پیرامون این موضوع ارائه داد.

لازم به ذکر است؛ پنجمین مدرسه مقدماتی هوش مصنوعی و علم داده از 17 شهریور با حضور اساتید کشوری و بین المللی و با مشارکت دانشگاه‌های استان و آکادمی فناوران بیرکار آغاز شده و تا 23 شهریور ادامه خواهد داشت.


برچسب‌ها:

رویداد نشست