02 01 2024

سازمان بسیج کارمندان ادارات استان با همکاری بسیج کارمندان دانشگاه کردستان «نشست ارتقا سلامت اداری» را در محل سالن جلسات ریاست این دانشگاه برگزار کرد.

نشست ارتقاء سلامت اداری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، سازمان بسیج کارمندان ادارات استان با همکاری بسیج کارمندان دانشگاه کردستان «نشست ارتقا سلامت اداری»  را در محل سالن جلسات ریاست این دانشگاه برگزار کرد.
در این نشست دکتر حامد قادرزاده با اشاره به اهمیت پرداختن به این موضوع، اظهار داشت: سالم بودن یک مجموعه اداری نیازمند آگاهی است زیرا در برخی موارد اشخاص از اشتباهات خود خبر ندارند و یا آن را توجیه می‌کنند که این موجب تکرار خطا می‌شود.

وی افزود: به فرموده پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله : «الْأَمَانَةُ تَجْلِبُ الرِّزْقَ» به معنای امانت، موجب افزایش رزق و روزی می‌شود، مثال خوبی است برای اینکه در هرجایی که فعالیت می‌کنیم امانتدار باشیم. 
رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه شناسایی عوامل پیدایش فساد نقش مهمی در اصلاح تخلفات دارد گفت: با آگاهی بخشی و نظارت دقیق می‌توانیم یک محیط سالم و بانشاط اداری داشته باشیم.
وی افزود: در برخی موارد ریشه فساد از عدم آگاهی است که این عدم آگاهی موجب ایجاد عادت های اشتباه و ترویج فساد شده و داشتن محیط سالم اداری مستلزم آگاهی‌بخشی و نظارت اصولی و مدون است.

در ادامه این نشست محمدرضا رمضان‌زاده رئیس سازمان بسیج کارمندان استان کردستان نیزبا بیان اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی آشنایی با تخلفات اداری یکی از ضروریات برای تشکیلات اداری است و تمامی کارکنان باید با مصادیق تخلف، فساد، اختلاس و… آشنایی کامل داشته باشند.

گفتنی است در پایان این نشست نیز دکتر رادویسی رئیس اداره بازرسی سازمان آب و فاضلاب با ارائه آمارهایی در رابطه به فساد اداری و رتبه بندی کشورهای مختلف در جهان، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقاء سلامت اداری در ادارات استان شد.


برچسب‌ها:

نشست