23 01 2024

نخستین همایش "امیرالمومنین علی در ادب و فرهنگ کردی" توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با همکاری سازمان سمت و جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار شد.

نخستین همایش "امیرالمومنین علی در ادب و فرهنگ کردی" در دانشگاه کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان در این همایش، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایشی در دانشگاه کردستان، به خصلت‌های اخلاقی امام علی از منظر نویسندگان اهل سنت پرداخت. 
وی افزود: اگر محبت علی ابن ابی طالب در دل شیعه و سنی نبود، امروز در دانشگاه کردستان که اکثریت اهل سنت هستند، نمی‌توانستیم همایشی با این عنوان برگزار کنیم و این افتخاری است که اهل سنت ما عاشق اهل بیت پیغمبر هستند. 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان عنوان کرد: شخصیت امام علی به گونه‌ای است که حتی منحصر در دین اسلام نیست و هر انسانی که فطرت سالمی داشته باشد با شنیدن فضایل او، جذب می‌شود.

در ادامه حفیدی، دبیر علمی همایش هدف از برگزاری این همایش را ایجاد فضایی عمومی برای آشنایی پژوهشگران، اندیشمندان و محققان به این حوزه دانست و اظهار کرد: حضرت علی شخصیتی فراتر از تمدن اسلامی است و باید سیره عملی ایشان را تحلیل و در جامعه محقق کنیم. 
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 70 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، افزود: 36 درصد مقالات مرتبط با امام علی در فرهنگ و ادب کردی، 21 درصد با فقه و عرفان، 21 درصد حوزه هنر و بقیه مقالات نیز اصالت آنها محرز نشد یا مرتبط با محورهای همایش نبودند.

در ادامه پس از ارائه چند مقاله، از مقالات برتر تقدیر بعمل آمد.


برچسب‌ها:

همایش