07 07 2022

از امروز ۱۶ تیر و فردا همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان، میز ارتباطات مردمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آماده دریافت مشکلات دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌های استان کردستان خواهد بود.

میز ارتباط مردمی ویژه سفر رییس جمهور در دانشگاه کردستان دایر شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، پیش از ظهر امروز دکتر منصور حبیبی گودرزی، مشاور دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع و همچنین دکتر علی اصغر طیبی نماینده تام‌الاختیار دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سفرهای استانی از میز خدمت واقع در «مجموعه کلاس‌های دیاری گولان» دانشگاه کردستان بازدید کردند.
در این دیدار دکتر حبیبی گودرزی با اشاره به اینکه مردم از ما به عنوان نماینده آموزش عالی انتظاراتی دارند، اظهار داشت: هدف از سفرهای استانی ظرفیت‌سازی در دانشگاه‌ها بوده و باید برای آموزش عالی کشور به هر میزان که در توان داریم در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و پشتیبانی ظرفیت‌سازی کنیم.

مشاور دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع افزود: موضوع دیگری که در آموزش عالی اهمیت دارد، بحث حمایتگری بوده، مجموعه آموزش عالی کشور باید روحیه حمایتگری داشته باشند و این موضوع هم برای دانشجویان، کارکنان و اساتید باید به صورت جدی انجام گیرد.
وی با بیان اینکه اعتمادسازی در جامعه، حاصل رفتار مسئولین است، گفت: مانع‌زدایی از دیگر وظایف آموزش عالی است و در این سفر وظیفه ما، این خواهد بود که خواسته‌های مردم را شنیده و از آن مانع‌زدایی کرده و در نهایت به اعتمادسازی برسیم تا مردم به این باور برسند که دولت و نظام همواره رو به جلو حرکت می‌کنند.
دکتر حبیبی گودرزی تصریح کرد: رضایت‌مندی در کشور درجه قابل قبولی ندارد و این عدم رضایتمندی سهم کسانی است که در ارگان‌های دولتی فعالیت دارند و باید برای مطالبات معقول مردم هر چه در توان داریم انجام دهیم.
وی گفت: رویکرد ما در آموزش عالی اینگونه است که مشکل مردم باید حل شود مگر به دو شرطی که یا تقاضای مردم خلاف بیّن قانون باشد و یا خلاف بیّن شرع، زیرا در اینصورت خواسته مردم زیر پا گذاشتن حق دیگری و یا شرع است و به طور کل حل مشکلات مردمی باید بر مبنی قانون و شرع باشد.
مشاور دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع افزود: عموما مردم برای سه دسته مشکل به ما مراجعه می‌کنند که دسته اول شامل مشکلات شخصی جامعه دانشگاهی، دسته دوم مشکلات سازمانی دانشگاه‌ها و دسته سوم نیز شامل مسائل بین بخشی است که مربوط به مسائل وزارت علوم با سایر بخش‌ها مانند وزارت کشور، سازمان اوقاف و … است و باید به میزانی که می‌توانیم این مشکلات را در چارچوب قانون و شرع حل کنیم.
در ادامه این دیدار دکتر علی اصغر طیبی نماینده تام‌الاختیار دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سفرهای استانی تصریح کرد: در سفرهای استانی عمده مواردی که به ما مراجعه می‌کنند بیشتر مربوط به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و همچنین تبدیل وضعیت اساتید بوده و این مستلزم مجوزهای قانونی بوده و بی‌شک مردم انتظار دارند در شغل خود وضعیت ثابتی داشته باشند. 

نماینده تام‌الاختیار دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سفرهای استانی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که بیشترین فراوانی را در آن مشاهده میکنیم، در حوزه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد بوده و مدرسین این دانشگاه‌ها درخواست تثبیت وضعیت خود را دارند. 
دکتر طیبی افزود: تبدیل وضعیت‌ها مستلزم داشتن قوانین بوده و  قانون دستگاه‌های اجرایی را مکلف نموده که بیش از ۱۰ درصد پست‌های سازمانی نمی‌توانند قراردادی باشند. 
وی همچنین خاطر نشان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی به واسطه سقفی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد امکان پذیر نیست، مگر این که تغییری ایجاد شده و بتوانیم نیروی جدید جذب کنیم و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی مستلزم مجوزهای قانونی از سازمان اداری و استخدامی کشور است.

در ادامه این جلسه دکتر رحمت صادقی با ابراز خرسندی از استقرار میز خدمت در دانشگاه کردستان، اظهار داشت: هر ملتی سه نوع سرمایه دارد که شامل سرمایه انسانی، فیزیکی و اجتماعی می‌شود، سرمایه اجتماعی از رضایتمندی حاصل می‌شود و موجب باور و اعتماد به نظام، مدیران و مسئولین خواهد شد. 
رئیس دانشگاه کردستان افزود: در بسیاری از مواقع اگر بخواهیم به اهداف کلان نظام برسیم نیازمند همراهی مردم و اعتمادشان خواهیم بود و اینکه شخص اول کشور شخصا برای رسیدگی مشکلات و بررسی مطالبات به استان‌ها سفر می‌کند موجب ارتقاء سطح رضایت اجتماعی خواهد شد.
به گفته دکتر صادقی، خوشبختانه اطلاع‌رسانی برای «میزخدمت و ارتباطات مردم در دانشگاه» توسط دانشجویان و همکاران بسیار عالی بود و امیدواریم در دو روز آینده به خوبی پاسخگوی مردم باشیم.

گفتنی است، همزمان با سفر رییس جمهور به استان کردستان، میز ارتباطات مردمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ در محل «مجموعه کلاس‌های دیاری گولان دانشگاه کردستان» مستقر بوده و جامعه دانشگاهی و دیگر اقشار مرتبط می‌توانند برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود به محل مذکور مراجعه نمایند.