10 01 2024

مراسم بزرگداشت دهه بصیرت و هفته مقاومت با حضور رئیس دانشگاه کردستان و همچنین معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان در سرای شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

مراسم دهه بصیرت و هفته مقاومت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در مراسم بزرگداشت دهه بصیرت و هفته مقاومت که در سرای شهید سلیمانی برگزار شد، با اشاره به پیامدهای منفی فروش نفت با قیمت بالا پیش از انقلاب، اظهار داشت: سیاست فروش نفت و وارد کردن مواد غذاییِ بسیار ارزان موجب ورشکستگی کشاورزان شد و این موضوع در پیش از انقلاب نشان می‌دهد که بصیرت اقتصادی وجود نداشت.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، تهیه مسیر و نقشه راه با سرمایه‌های انسانی که در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند امکان‌پذیر است و بدون داشتن دانش و داده‌های درست این مسیر هموار نمی‌شود. 
وی افزود: در اسفندماه سال‌جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و شاید بسیاری از مردم سوال کنند که آیا صدای من به گوش کسی خواهد رسید؟ که پاسخ‌های بسیاری برای این موضوع وجود دارد اما باید ضمن شناسایی مشکلات در این زمینه، روند رشد و توسعه در کشور را ببینیم. 
دکتر قادرزاده با اشاره به افزایش مشارکت مردم، افزود: هرچه تعداد مشارکت در رای گیری افزایش یابد، شانس انتخاب اصلح افزایش پیدا کرده و از تقلب، رای خریدن و هدایت‌های نادرست 
جلوگیری خواهد شد.

دکترقادرزاده با گریز به این موضوع که آیا ما در دانشگاه اخلاق پژوهشی و آموزش مناسبی داریم افزود: صحیح‌ترین کار این است که نخست مشکلات و ایرادها را خودمان جست و جو کنیم و از اصلاح خویش تغییرات را آغاز کنیم سپس به دنبال پیدا کردن مشکلات در دیگران باشیم.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام حسین عجم با اشاره به اهمیت خواندن قرآن در جوانی اظهار کرد: فرق کسی که  در جوانی قرآن می‌خواند این است که به هنگام خواندن، قرآن با گوشت، پوست و خون او عجین خواهد شد. 
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان افزود: انس با قرآن، موجب سعادت هر انسانِ کمال طلبی است که در راه انسانیت قدم برمی دارد.