فراخوان اولویتهای پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان سال 1402 با همکاری دانشگاه کردستان
عناوین و موضوعات فراخوان
طراحی مدل اعتبار سنجی ارزشیابی تحصیلی و تضمین کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان کردستان.
طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزش انطباق پذیر و بازی محور در محیط های یادگیری در دوره پیش دبستان
طراحی مدل و اعتبار یابی برنامه آموزشی مبتنی بر رویکرد تلفیقی (حضوری - غیر حضوری (مجازی)) در دوره دبستان.
توانبخشی ذهنی-روانی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه با استفاده از مداخلات آموزشی- روانی، روان درمانی و شناختی.
بررسی منابع موجود درآمدی آموزش و پرورش استان و شناسایی و ارائه الگوی تشخیص و تنوع بخشی به منابع مالی پایدار و تامین و مدیریت مصارف متناسب با نیازهای کمی و کیفی آموزش و پرورش استان.
بازنمایی علل کاهش انگیزه شغلی معلمان و هنر آموزان در انجام فعالیت های حرفه ای و عدم مشارکت فعال در گروه های آموزشی و دوره های باز آموزی.
بررسی میزان تأثیر رسانه ها و شبکه های اجتماعی بر شکل گیری و بروز رفتارهای پرخطر و آسیبزای تحصیلی و تربیتی دانش آموزان.
بررسی رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی با پیامدها و آسیب های روانشناختی و تربیتی در دانش آموزان و ارائه راه کارهای بهبود آن.
بازشناسی و ارائه شیوه های کارآمد و اثربخش برای تقویت سویه های تفکر (حل مسأله، انتقادی خلاق و...) در فرآیند یاددهی، یادگیری و کاربست آن از سوی دانش آموزان.
ارائه مدل های کاربردی برای افزایش اثربخشی فعالیتهای مشاوران مدارس استان کردستان.
واکاوی آسیب شناسانه چالشهای معلمان تازه استخدام در مدارس ابتدایی استان کردستان و ارائه راه کارهایی برای کاهش آن.
بررسی کفایت مشاوران مدارس بر اساس پیامدهای جلسات مشاوره با دانش آموزان، و برمبنای ارزیابی دانش آموزان مراجعه کننده به آنها.
بررسی میزان سواد حرکتی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و ارائه راه کارهای بهبود و تقویت آنها.
آسیب شناسی برنامه سنجش پیش از دبستان و تدوین الگو و بسته های آموزش خانواده محور برای بسط آگاهی و موفقیت بیشتر غربالگری دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری.
بررسی علل نبود انگیزه بایسته در فرهنگیان استان به امر پژوهش و ارائه راهکارها و شیوه های بهبود فعالیت های پژوهشی.
بررسی میزان انطباق و تناسب آموزش رشته های کاردانش، فنی و حرفه ای موجود در استان با بافت فرهنگی و قابلیت های منطقه ای استان.
مطالعه و تحلیل جایگاه ورزش دانش آموزي در برنامه هفتم توسعه
ارائه مدل توسعه پایدار اماکن و فضاهاي ورزش دانش آموزي
بررسی علل بی انگیزگی معلمان تربیت بدنی استان و راهکارهایی بري رفع آن
تأثیر مشارکت خانواده ها در تأمین سلامت جسمی و ارتقاء سطح بهداشت فردي دانش آموزان
نقش مدیران مدارس در تأمین سلامت جسمی دانش آموزان
نقش حضور مراقب سلامت مدارس در تأمین سواد سلامت دانش آموزان
تاریخ های مهم:
- مهلت دریافت پروپوزال: 1402/11/15
- تاریخ داوری پروپوزال: 1402/11/22
- تاریخ اعلام نتایج نهایی: 1402/12/01
- برای دریافت فرم پروپوزال اینجا کلیک نمایید
- فرم پر شده را به آدرس ایمیل reasearch@uok.ac.ir ارسال نمایید.
- شماره تماس دبیرخانه در ساعات اداری 08733624008
شرایط متقاضیان:
- داشتن مدرک دکتری
- عضو هیئت علمی دانشگاهها و مراکز پژوهشی معتبر
- همخوانی رشته تحصیلی پژوهشگران با موضوع پیشنهادی