03 07 2023

رئیس دانشگاه کردستان گفت: صدا و سیما می‌تواند مشکلات جامعه را با یک دید سازنده و کارشناسی‌شده به دانشگاه برای رفع علمی آنها منتقل کند.

صدا و سیما چشم بینای دانشگاه در راستای حل مشکلات جامعه باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده عصر امروز یکشنبه یازدهم تیرماه در نشست هم‌اندیشی دانشگاه کردستان و صدا و سیمای مرکز استان که در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی جامعه ما در حال حاضر چندگانگی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.
دکتر قادرزاده خاطرنشان کرد: دانشگاه و صدا و سیما می‌توانند مکانی درست برای تقارن اطلاعاتی در راستای ایجاد هماهنگی بین دانشگاه و صدا و سیما باشند.

وی ادامه داد: امروزه با حضور دانشجویان از نقاط مختلف کشور، استان و حتی روستاها در دانشگاه کردستان می‌توان دانشگاه را نماینده خوبی از کل جامعه دانست.
رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: بومی‌گزینی که در استان شکل گرفته می‌تواند توسط صدا و سیما برای تحصیل داخل کشور دانشجویان بازتاب داده شود تا از خروج سرمایه‌های انسانی از استان و کشور جلوگیری شود.
دکتر قادرزاره تصریح کرد: صدا و سیما می‌تواند مشکلات جامعه را با یک دید سازنده و کارشناسی شده به دانشگاه برای رفع علمی آنها منتقل کند.

وی به وجود مشکلات در دانشگاه کردستان نیز گریزی زد و اظهار کرد: افت شدید تحصیلی در دانشگاه کاملا محسوس است و این امر نشات گرفته از یک‌سری ناهنجاریی است که در دانشگاه قابل رویت است.
رئیس دانشگاه کردستان افزود: وظیفه اصلی دانشگاه تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است.
وی افزود: از همه پایان‌نامه‌های دانشگاه کردستان نسخه‌هایی در اختیار صدا و سیمای استان قرار خواهد گرفت.
دکتر قادر زاده همچنین تصریح کرد: کتاب‌های موجود در دانشگاه‌ نیز در اختیار صدا و سیما برای بهره‌وری از آنها قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: لازم است تا دانشجویان نخبه استان در صدا و سیمای مرکز استان معرفی شوند.
وی ادامه داد: نیاز است که دانشگاه از ظرفیت‌های صدا و سیما استفاده کند.


برچسب‌ها:

دانشجویان