07 12 2023

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشجویان نماد آینده نگاری و استقامت در راه حفظ ارزش ها و تمامیت ارضی کشور و تلاش برای توسعه پایدار هستند.

رئیس دانشگاه کردستان: دانشجویان نماد استقامت در راه حفظ ارزش‌ها هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در آیین گرامیداشت روز دانشجو که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه در تالار مولوی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و با حضور استاندار کردستان برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان با شناخت درست از شرایط کشور، اقوام و مذهب در جهت مطالبات درست خود گام بر دارند. 
به گفته دکتر قادرزاده، دانشجویان نماد آینده‌نگاری و استقامت در راه حفظ ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور و تلاش برای توسعه پایدار هستند.
وی افزود: دانشجویان سرمایه‌های انسانی ارزشمند برای آینده کشور بوده و رهبران بزرگی برای هدایت جامعه خواهند بود که ضروری است از این ظرفیت  برای توسعه کشور بهره گرفت.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به هجمه‌های زیادی که کشور را در برگرفته، افزود: در چند سال اخیر هجمه‌های زیادی به کشور وارد شده و این سابقه تاریخی دارد و بارها در قالب قراردادهای ننگین مختلفی سعی در تصرف آب و خاک کشور را داشتند. 
وی ثمره انقلاب اسلامی را بیداری و هوشیاری با تکیه بر دانش و دین دانست و ادامه داد: نظام بر اساس قانون اساسی و دین اسلام حفظ ارزش‌های انسانی را به عنوان گفتمان ویژه مد نظر دارد و از مدیران نیز همین رویه را می‌خواهد.

دکتر قادرزاده با بیان اینکه ساختار اساسی توسعه پایدار با نگاه به آینده و با استفاده از سرمایه‌های ارزشمند میسر است، اضافه کرد: عقاید مختلف در کشور موجب شناخت بیشتر بوده و در این تفاوت‌هاست که از رکود جامعه به دلیل یکنواختی جلوگیری می‌شود.
وی اشاره‌ای هم به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه داشت و گفت: توطئه‌های صهیونیسم با مقاومت فلسطینی‌ها و درایت دینی و رهبری رهبر معظم انقلاب ناکام خواهد ماند.

در ادامه این مراسم انجمن‌ها ‌کانون‌های دانشگاه به نمایندگی محمدی حسینی « نماینده بسیج دانشجویی»، محمد کرمی «جامعه اسلامی»، هومن استادی «کانون‌های علمی»، سارمدین‌الدین افتخاری «نماینده نشریات دانشگاه» و فاروق عبدالله زاده «کانون‌های فرهنگی»  بیانیه‌های خود را قرائت کردند.

در شانزدهمین روز آذر سال ۱۳۳۲ دانشگاه تهران شاهد حمله نیروهای ارتش به دانشجویان بود که به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ده ها نفر انجامید. 
این اتفاق حدود ۱۰۰ روز پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۲۳ و سقوط دولت دکتر محمد مصدق و روی کار آمدن دولت کودتایی فضل الله زاهدی رخ داد.


برچسب‌ها:

دانشجویان