02 03 2024

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه در استان فرهنگی کردستان نیازمند توجه ویژ‌ه‌ای است.

دانشگاه در استان فرهنگی کردستان نیازمند توجه ویژه‌ است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان دانشگاه کردستان با دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن معرفی دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه کردستان به عنوان تنها دانشگاه معین استان، در بین دانشگاه‌های کشور دارای رتبه دهم و دانشگاهی بین‌المللی است که از کشورهای مختلف دانشجو پذیرش کرده است.

وی با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با فرهنگی بودن استان کردستان، افزود: کردستان به حق استانی فرهنگی است که ارتباطی صمیمی با همه اقوام ایرانی دارد و دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

رئیس دانشگاه کردستان در رابطه با حوزه فعالیت فرهنگی دانشگاه، عنوان کرد: دانشگاه کردستان از نظر تعداد دانشجو، تا حدودی بومی شده و تبادل فرهنگی زیاد صورت نمی‌گیرد که امیدواریم سیاست‌گذاری به نحوی باشد که تبادل فرهنگی در دانشگاه انجام و ارتباط موثر با سایر اقوام ایرانی برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها دانشگاه دولتی استان فرهنگی کردستان نیازمند توجه ویژه است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به حضور مسئولان وزارت علوم در استان، مادی نیست اما باید توجه داشت که وجود اعتبارات گرچه کافی نیست اما شرط لازم برای توسعه و پیشرفت دانشگاه است.

قادرزاده با اشاره به اینکه در خارج از مرزهای کشور نگاه متفاوتی به دانشگاه کردستان وجود دارد، یادآور شد: امیدواریم با نگاه ویژه به استان یک سرمایه‌گذاری پربازده صورت گیرد و پایداری فرهنگی و امنیتی در استان را شاهد باشیم.