30 08 2023

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، با حضور ۱۳۰ هنرمند جوان سراسر کشور در سنندج برگزار شد.

دانشکده هنر و معماری میزبان سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

در این رویداد هنرمندان از ۲۵ استان کشور حضور داشته و این جشنواره در ۱۰ رشته تخصصی در عرصه‌های مختلف گرافیک، نگارگری، عکاسی، مجسمه‌سازی و ... به مدت ۵ روز در شهر سنندج برگزار گردید. در روزهای دوم تا چهارم این جشنواره‌ بخش رقابتی و کارگاه‌های آموزشی آن در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار شد.

این کارگاه‌ها در مجموعه  آتلیه‌های طراحی، کارگاه‌های صنایع دستی، نگارخانه و سالن‌های دانشکده هنر و معماری برگزار شد. ۳۰ نفر به عنوان داور و استاد در این جشنواره داوری آثار را برعهده داشته و یک هزار اثر رسیده به دبیرخانه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را داوری نمودند.

دکتر مولانایی رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با اعلام همکاری دانشگاه کردستان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه امور هنری و فرهنگی افزود با تاکید ریاست محترم دانشگاه مبنی بر همکاری دانشگاه کردستان با سازمان‌ها و ادارات استانی و کشوری، تمامی امکانات دانشکده هنر و معماری در بخش آموزشی، فرهنگی و عمومی برای برگزاری مناسب این رویداد در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان قرار گرفت.

دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با فراهم نمودن امکانات و شرایط حرفه ای و تخصصی لازم سهم بسزایی در برگزاری مناسب و سطح بالای این جشنواره داشت. دکتر مولانایی اظهار اميدواری نمود با همکاری میان نهاد علمی دانشگاه و سازمان‌ها و نهادهای اجرایی ذیربط و انجام فعالیت‌هایی نظیر برگزاری این جشنواره‌ها  امکان رشد و ارتقا امور هنری و فرهنگی بیش از پیش در سطح کشور و استان کردستان فراهم گردد.

همچنین دکتر خراسانی زاده مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد، آقای دریایی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و خانم دکتر صدری دبیر جشنواره که در برگزاری سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور نظارت داشتند ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه کردستان در همکاری شایسته جهت برگزاری جشنواره، سطح کیفی و کمی آثار ارائه شده را بسیار مناسب ارزیابی نموده ابراز امیداواری کردند که دوره‌های دیگر این جشنواره در استان کردستان برگزار شود.


برچسب‌ها:

رویداد