02 06 2024

جلسه هم اندیشی دانشگاهیان با موضوع خادم جمهور عصاره مکتب امام خمینی (ره) با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه کردستان در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد.

جلسه هم اندیشی دانشگاهیان با موضوع خادم جمهور عصاره مکتب امام خمینی (ره) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان، در جلسه هم‌اندیشی دانشگاهیان با موضوع خادم جمهور عصاره مکتب امام خمینی (ره) در سخنانی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: حرکت امام در دهه چهل و پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی در جهت اعتلای نام، برترین دین الهی بود.
وی گفت: امام خمینی با رهبری داهیانه خود، انقلابی را رقم زد که نه تنها ایران، بلکه کل جهان اسلام را تحت تاثیر قرار دادند و نیز با نگاهی فرا مذهبی، جناحی و فراملی به مسائل می‌نگریستند.
رئیس دانشگاه کردستان در سخنانی، قیام تاریخی مردم ایران به رهبری امام خمینی را نقطه عطفی در تاریخ جهان اسلام دانست.

دکتر قادرزاده با بیان اینکه اگر حرکت، تفکر و کلام بر اساس دین باشد، در دین به جز عاقبت بخیری وجود ندارد، افزود: نگاه کوتاه مدت به دین، ظلم به آن بوده و دین، حافظ کرامت انسانی است و ما باید در همه حال به آموزه‌های دینی توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به تبعید روحانیون اهل تشیع به شهرهای اهل تسنن در زمان پیش از انقلاب، گفت: این تبعید موجب همدلی و هم‌افزایی در بین این دو قشر شد.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، تلاش فراوانی برای احیای تفکر امام خمینی (ره) شده است و امیدواریم بتوانیم با تبیین درست، جوانان و نوجوانانمان را با فلسفه اصلی دین آشنا کنیم.
دکتر قادرزاده در ادامه سخنان خود به دیگر ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) مانند شجاعت، عدالت‌خواهی و ساده‌زیستی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) الگویی بی‌بدیل برای همه مسلمانان جهان هستند.

وی در پایان سخنان خود، سالگرد رحلت امام خمینی (ره) را به همه ملت ایران تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که راه امام و شهدا همچنان ادامه دارد.