22 05 2023

جشن ولادت حضرت معصومه و روز دختر با حضور دانشجویان دختر در دانشگاه کردستان برگزار شد.

جشن ولادت حضرت معصومه و روز دختر در دانشگاه کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، جشن ولادت حضرت معصومه و روز دختر همراه با برنامه‌های شاد و متنوع و اهدا جوایز در دانشگاه کردستان برگزار شد. 
دکتر حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان در این مراسم ضمن تبریک این روز به دختران دانشجو، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه به عوامل متعددی نیازمند است که مهمترین آنها نیروی انسانی و بکارگیری امکانات و نعمت‌های خدادادی است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که شناخت جامع و آینده نگرانه نسبت به زنان و دختران ندارند به جای هم افزایی، تقابل ایجاد می‌کنند، افزود: زنان به دلیل دارا بودن ظرفیت ایجادکنندگی، نگهدارندگی و آینده نگری می‌توانند نقش موثر و بهتری در زندگی داشته باشند. 
رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: اگر امروز به مناسبت ولادت حضرت معصومه روز دختر نامگذاری شده است به این معنی است که دختر پاکدامن، باعفت، با درایت و با کفایت می‌تواند ناسازگاری‌ها را به سازگاری تبدیل کند و بداند که طراوت زندگی با وجود زن پاکیزه و دختر شایسته میسر است. 
وی تاکید کرد: دانشگاه کردستان تمام تلاش خود را برای شادی دختران دانشجو با حفظ حرمت آنها بکار خواهد گرفت.

در ادامه نیز مریم اثباتی محقق و استاد دانشگاه مطالبی در رابطه با معرفت و شناخت حضرت فاطمه معصومه، جایگاه دختران از دیدگاه قرآن، پیامبر، و احادیث و روایات ارائه داد. 
اجرای گروه دف نوازی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های این جشن بود.


برچسب‌ها:

دانشجویان