24 10 2023

جشن معارفه کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری با حضور دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ در تالار مولوی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه کردستان برگزار شد.

جشن معارفه کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، جشن معارفه کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری با حضور دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ در تالار مولوی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه کردستان برگزار شد.
در این مراسم به معرفی کانون‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از جمله کانون خبر و رسانه، کانون گردشگری، کانون موسیقی، کانون کارآفرینی، کانون معراج، کانون نویسندگان، کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کانون هلال احمر، کانون کتاب و کتاب‌خوانی، کانون نالی، کانون اهورا، کانون خیریه مهر ،کانون رادیو و … پرداخته شد.
در ادامه این معارفه، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به اهمیت عضویت در کانون‌های فرهنگی اظهار داشت: در دنیای پیچیده کنونی صرفا پرداختن به یک بُعد نمی‌تواند کمک حال شما در آینده باشد و هرشخصی برای آمادگی در جامعه باید در کنار بُعد علمی، ابعاد فرهنگی و اجتماعی را نیز تمرین کند.

به گفته سید جواد حسینی صدر، زمینه فعالیت در زمینه‌های دینی، اجتماعی، ورزشی، محیط زیستی، ادبی، سیاسی و … فراهم بوده و حضور ۳ هزار و ۲۰۰ کانون در تمامی کشور نشان از ایجاد فضای مطلوب برای فعالیت دانشجویان است و هر دانشجویی که در این فضا فعالیت کند بی شک به بهترین شکل وارد بازار کار خواهد شد.

مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه افزود: هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی فراهم کردن شرایط برای رشد قابلیت‌های دانشجویان در همه ابعاد وجودی و فراتر رفتن از توجه یک جانبه به امر آموزش هدف اصلی تاسیس و حمایت از گسترش کانون‌های فرهنگی است.
وی در پایان افزود: معاونت فرهنگی و  اجتماعی تلاش خواهد کرد زمینه را برای فعالیت سلیقه‌های مختلف دینی_مذهبی، هنری و ادبی در فضای دانشگاه فراهم کرده و این فعالیت در نهایت منجر به پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع فرهنگی زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌ها، سامان‌دهی خواسته‌ها و تقویت روحیه مشارکت جمعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی در میان دانشجویان خواهد شد.