16 10 2022

حمایت مالی با اعتبار 18 میلیارد تومان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد و راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان جذب شد.

جذب حمایت مالی با اعتبار 18 میلیارد تومان برای ایجاد و راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان

شکل‌گیری اکوسیستم نوآوری جامع در دانشگاه کردستان بی‌تردید علاوه بر دمیدن روح خلاقیت و نوآوری در میان جامعه علمی دانشگاه، آحاد جامعه و ایجاد انگیزه برای برگزاری رویکردهای نوین و شکل‌گیری کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری و افزایش امنیت و رفاه اجتماعی در استان خواهد داشت. بر همین اساس، مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری زیر نظر معاونت پژوهش و نوآوری دانشگاه و در راستای توسعه‌ی زیست بوم نوآوری دانشگاه در طی 2 سال گذشته با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر ریاست محترم دانشگاه موفق به جذب حمایت مالی در مجموع به مبلغ 18 میلیارد تومان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد و بهره‌برداری از مراکز رشد و نوآوری دانشگاه به شرح زیر نموده است:

  1. جذب حمایت مالی 450،000،000،000 ریال در دو مرحله برای تاسیس مراکز رشد و نوآوری دانشگاه (شعبه سعدی) واقع در شهرک سعدی شهر سنندج که فاز اول پروژه با پیشرفت فیزیکی 100% هم اکنون در حال بهره‌برداری و ارائه خدمات است (تصاویر پیوست).
  2. جذب حمایت مالی 120،000،000،000 ریال در دو مرحله برای راه‌اندازی مجتمع نوآوری دانشکده مهندسی واقع در دانشگاه شامل مراکز نوآوری تخصصی در سه حوزه الف) معدن و صنایع معدنی، ب) عمران، ج) صنایع و زیرسیستم‌ها که فاز اول پروژه با پیشرفت فیزیکی 70% هم‌ اکنون در حال انجام است.
  3. جذب حمایت مالی 15،000،000،000 ریال برای راه‌اندازی مرکز نوآوری تخصصی فرش بیجار واقع در دانشکده مهندسی و علوم پایه بیجار که اقدامات لازم برای راه‌اندازی و بهره‌برداری آن در حال انجام است.

 

 

مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان