30 04 2024

رئیس دانشگاه کردستان گفت: توسعه فناوری نباید ما را از ارتباط رو در رو غافل کند بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری بهره گرفت.

توسعه فناوری ابزاری برای افزایش بهره‌وری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی تدریس خلاق در آموزش عالی، اظهار کرد: دانشگاه محل آموزش و انتقال یافته‌های آموزشی و مبانی نظری است و بدون آموزش فعال به هیچ عنوان نمی‌توان تابع زندگی را در حوزه علمی استمرار بخشید.

وی افزود: آموزش به ما کمک می کند تا بتوانیم پیوستگی جامع و مانع را در بین نسل‌ها برقرار کنیم و از شکاف علمی و رجعت به بیسوادی جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: دانشگاه‌ها امروزه برخلاف گذشته صرفا و منحصرا انتقال دهنده مطالب آموزشی نیستند و وظایف سنگین تری دارند و ما نیاز داریم به اینکه مسئله محور حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشجو ارزشمندترین سرمایه هر جامعه ای است، تصریح کرد: توسعه فناوری نباید ما را از ارتباطات رودررو بویژه با دانشجویان غافل کند بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بهره‌وری بهره گرفت.

دکتر قادرزاده تمام تلاش این جشنواره را تدوین برنامه مناسب آموزشی برای دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: همه امکانات در دسترس را باید برای ایجاد شناخت بهتر و استفاده بهینه از منابع کمیاب در مقابل نیازهای نامحدود بشر بکار گرفت.