29 01 2023

همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان، 161 میلیارد تومان بودجه برای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم با تکیه بر دانشگاه کردستان مصوب شد که در صورت تخصیص کامل، بخش مهمی از نیازهای عمرانی دانشگاه را جبران می‌کند.

تخصیص بودجه مصوب سفر رئیس جمهور بخش مهمی از نیازهای عمرانی دانشگاه را جبران می‌کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، با سفر رئیس جمهور به کردستان، با حمایت‌های استانداری کردستان   161 میلیارد تومان بودجه برای دانشگاه‌های دولتی استان مصوب شد که با تلاش‌های معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، تاکنون 30 میلیارد تومان آن به شکل نقد تخصیص یافته است.
اختصاص مبلغ 45 میلیارد تومان برای تکمیل دو بلوک خوابگاه متاهلین دانشگاه کردستان، اختصاص مبلغ 25 میلیارد تومان برای تکمیل دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی سقز، اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان و اختصاص مبلغ 17 میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی و دیوار حایل دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان از جمله مهمترین موارد مصوب شده است.
همچنین اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل خوابگاه دانشجویی پسرانه، اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل محوطه سازی خوابگاه‌های دانشگاه، اختصاص 10 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های استان و اختصاص 10 میلیارد تومان برای مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان از دیگر مبالغ مصوب شده است.
علاوه بر این مبالغی نیز برای تکمیل دانشکده صنایع و معادن قروه، آبرسانی به دانشگاه کردستان از رودخانه قشلاق و تکمیل خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز مصوب شده است.
لازم به ذکر است؛ سفر رئیس جمهور به کردستان در 18 تیر ماه سال جاری صورت گرفت و مبالغ یاد شده در این سفر برای دانشگاه کردستان مصوب شد.