11 05 2024

اولین جلسه مجمع عمومی شورای صنفی کارکنان در سال 1403 روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در سالن جلسات دانشکدەی منابع طبیعی با حضور اعضای مجمع و شورای صنفی برگزار گردید.

برگزاری اولین جلسه مجمع عمومی شورای صنفی کارکنان در سال 1403

اولین جلسه مجمع عمومی شورای صنفی کارکنان در سال 1403 روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه راس ساعت 10:30 در سالن جلسات دانشکدەی منابع طبیعی با حضور اعضای مجمع و شورای صنفی برگزار گردید همانگونە کە مقرر شدە بود در این جلسە عملکرد شورای صنفی از زمان شروع بە کار، تا پایان سال 1402 مورد بحث و بررسی قرار گرفت . در  ابتدای این جلسە جناب آقای رطبی دبیر شورای صنفی بە نمایندگی از اعضا گزراشی ازاقدامات شورای صنفی در راستای احقاق حقوق کارکنان در سال گذشتە ارائە دادند و چالش و موانع موجود را در راە رسیدن بە همەی خواستەها و حقوق کارکنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
از جملە موارد مهم کە در جلسە مورد بحث و بررسی قرار گرفت بە شرح زیر می باشد:

۱-مسائل مربوط بە پرداخت مطالبات سال گذشتە و نحوەی پرداخت آن با توجه بە منابع در اختیار دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. 

۲-مسائل مربوط بە ارتقاء رتبە و پست های مدیریتی کارکنان یکی از مسائل چالش برانگیز در دانشگاه است کە با توجە بە پیگیری های شورای صنفی و تاکید مجمع عمومی در این مورد اجماع نظر بر این است کە نمایندە کارکنان در هیئت اجرایی بە صورت دورەای و با پیشنهاد شورا بە ریاست دانشگاە در هئیت اجرایی حضور داشتە باشد و شفاف سازی لازم در این زمینە صورت گیرد.
۳-مسائل و مشکلات مربوط بە اضافە کار تشویقی و نحوەی تخصیص آن یکی دیگر از مباحثی بود کە مورد بررسی قرار گرفت و اقداماتی کە شورا تا کنون در این زمینە انجام دادە بود بە مجمع ارائە نمود.
۴- از دیگر مطالبە کارکنان کە بە شورا منعکس شد سهیم شدن کارکنان در تصمیم گیری ها و تصمیم ساز های دانشگاه بود. کارکنان بە عنوان یکی از بازوهای اصلی بدنە دانشگاە با نقش مشورتی و یا پست های کارمندی ستارە دار می توانند در پیشبرد اهداف عالیە دانشگاه موثر واقع شوند.
۵- در برخی موارد کە قبلا شورا از امور اداری پیگیر خواستە و مطالبەی کارکنان بودە است متاسفانە در حوزە اختیارات دانشگاە نبودە و اسناد بالادستی موانع اصلی رسیدن بە این مطالبات است از جملە این موارد میتوان بە اعمال مدارک تحصیلی و تبدیل وضعیت  برخی از همکاران اشارە کرد، با این وجود اگر همکار یا همکارانی مطمئن از  اجرایی نشدن حق خود در این زمینه هستند ، شورا مکررا پیگیر درخواست ایشان خواهد بود.
۶-  همکاران بە فعال کردن کارگروە های مختلف شورا تاکید داشتند تا امورات و مطالبات کارکنان بە صورت تخصصی پیگیری شود.
7- مجمع عمومی با عضویت آقای حمید گلسرخی به عنوان نماینده ی همکاران شرکتی در مجمع شورای صنفی کارکنان با توجە بە درخواست  اکثریت بە اتفاق همکاران شرکتی موافقت نمود.
8-مقرر گردید در جلسه آتی مجمع در هفته آینده ، کلیات اساسنامه پیشنهادی به تصویب مجمع برسد و جهت تصویب هیات رئیسه دانشگاه به دبیر شورا ارسال گردد.
9- مقرر گردید نماینده همکاران محترم بازنشسته در مجمع نیز با مشورت  با این عزیزان انتخاب گردد.

دبیرخانه مجمع عمومی شورای صنفی


برچسب‌ها:

کارمندان