03 09 2023

گروه علوم زیستی دانشگاه کردستان با همکاری انجمن علمی زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی سنندج برگزار می‌نماید.

اولین مدرسه تابستانی دانش مغز دانشگاه کردستان

گروه علوم زیستی دانشگاه کردستان با همکاری انجمن علمی زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی سنندج  اولین مدرسه تابستانی دانش مغز در دانشگاه کردستان را برای دانش‌آموزان دبیرستانی برگزار می‌کند. این رویداد علمی به مدت پنج روز از 18 تا 22 شهریور 1402 هر روز از ساعت 8 تا 11 صبح در مجتمع کلاس‌های دیاری گولان دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان علاقه‌مند بایستی تا 16 شهریور برای شرکت در این دوره ثبت‌نام نمایند.

دکتر شمس‌الدین احمدی، دبیر برگزاری این رویداد علمی به روابط عمومی دانشگاه کردستان گفت: برنامه‌های متنوعی از جمله معرفی و اهدای منابع علمی مرتبط، تدریس بخش‌های پایه‌ای دانش مغز و علوم شناختی، دعوت از مدال‌آوران مسابقه دانش‌مغز کشوری سال 2023 جهت به اشتراک‌گذاری تجربه ایشان و اعطای گواهی معتبر شرکت در این دوره برای دانش‌آموزان علاقه‌مند تدارک دیده شده است. دکتر احمدی اظهار داشت با توجه به اهمیت یادگیری علوم اعصاب و کاربرد آن در شاخه‌های مختلف علوم از جمله پزشکی، روانشناسی، علوم شناختی، علوم تربیتی، هوش مصنوعی، رباتیک و غیره، در دو دهه اخیر بسیاری از کشورهای دنیا آموزش علوم مرتبط با مغز را برای دانش‌آموزان دبیرستانی به کمک دانشگاه‌ها آغاز کرده‌اند. در این راستا گروه علوم زیستی دانشگاه کردستان با همکاری انجمن علمی زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی سنندج در نظر دارد تا اولین مدرسه تابستانی دانش مغز در دانشگاه کردستان را برای دانش‌آموزان دبیرستانی برگزار نماید. این رویداد علمی در نوع خود در سطح کشور بی‌نظیر بوده و به منظور گسترش علوم اعصاب و دانش مغز و به ویژه تشویق دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه به فراگیری این علم جهت انتخاب رشته دانشگاهی مرتبط در آینده و نیز شرکت در مسابقه دانش مغز کشوری است. دکتر احمدی تاکید نمود که چنین فعالیت‌هایی در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه کردستان و ارتباط دانشگاه با جامعه بوده و موجب ماندگار شدن نام دانشگاه کردستان در ذهن دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان خواهد شد و احتمال انتخاب دانشگاه کردستان توسط دانش‌آموزان مستعد برای ادامه تحصیل در رشته‌های تحصیلی مرتبط را در سال‌های آینده افزایش خواهد داد. امیدواریم برگزاری این رویداد علمی در روزهای آخر تابستان 1402 موجب خلق خاطراتی به یادماندنی و افزایش انگیزه دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی جدید شود.