03 08 2022

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان و دانشکده زیست-فنی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه کردستان و دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، در این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر تیمور جوادی رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان و دکتر ناتاشا پوکلار اولریه رئیس دانشکده زیست-فنی دانشگاه لیوبلیانا رسید، بر همکاری‌های دو‏جانبه در راستای ایجاد و تقویت ارتباطات آموزشی و پژوهشی مابین دو دانشکده تاکید شده است. 
همچنین در این تفاهم‌نامه، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های دانشجویی (کارشناسی، ارشد و دکترا)، مشارکت در برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای علمی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و برنامه‌های تبادل اساتید و دانشجویان مورد توافق طرفین قرار گرفته است.
دانشگاه لیوبیانا قدیمی‌ترین و بزرگترین مرکز آموزش عالی و تحقیقاتی در اسلوونی به شمار می‌رود که ریشه آن به سال 1919 میلادی باز می‌گردد. 
این دانشگاه اروپایی دارای 40 هزار دانشجو در مقاطع مخلتف تحصیلی (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی)، 6 هزار عضو هیات علمی، پژوهشگر و کارمند و 23 دانشکده فعال است. دانشکده زیست‌فناوری، به دلیل گستردگی رشته‌های دایر در آن و نیز دارا بودن زیرساخت‌های پژوهشی مناسب، یکی از مهمترین دانشکده‌های این دانشگاه به شمار می‌آید؛ به طوری که در آخرین رتبه‌بندی موضوعی شانگهای، دانشگاه لیوبلیانا رتبه 300-201 در حوزه‌های علوم و مهندسی صنایع غذایی، علوم کشاورزی و علوم دامی و نیز رتبه 500-401 در حوزه‌های زیست‌فناوری و علوم زیستی را به خود اختصاص داده است. این دانشکده دارای 9 دپارتمان فعال در حوزه‌های زراعت، معماری فضای سبز، علوم غذایی، زیست‌شناسی، علوم و تکنولوژی چوب، زیست‌فناوری، جنگل‌شناسی، علوم دامی و میکروبیولوژی می‌باشد.
لازم به ذکر است؛ این تفاهم‌نامه به همت شورای بین‌المللی‌سازی دانشکده کشاورزی منعقد شده است.