02 06 2024

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی جامع‌الابعاد و جامع‌الاضداد بودند که در ابعاد مختلف اخلاقی، عرفانی، علمی و سیاسی سرآمد بودند.

امام خمینی (ره) شخصیتی جامع‌الابعاد بودند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر محمود صفی‌زاده در جلسه هم‌اندیشی دانشگاهیان با موضوع خادم جمهور عصاره مکتب امام خمینی (ره) به شخصیت والای امام اشاره و اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی جامع‌الابعاد و جامع‌الاضداد بودند که در ابعاد مختلف اخلاقی، عرفانی، علمی و سیاسی سرآمد بودند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، ایشان با تعالیم عالیه اسلام و مکتب اهل بیت (ع) پرورش یافته بودند و اخلاق و سلوک ایشان برگرفته از آموزه‌های ناب دینی بود.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) در زهد و تقوا، تواضع و فروتنی، شجاعت و قاطعیت، صبر و استقامت و عشق به خدا و مردم نمونه‌ای بی‌بدیل بودند و با اخلاقی نیکو و پسندیده، قلوب مردم را به خود جذب می‌کردند و الگویی کامل برای همه مسلمانان بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان بیان داشت: مکتب امام خمینی (ره) مکتبی انسان‌محور و عدالت‌خواه است و ایشان همواره بر حقوق و کرامت انسان تأکید می‌کردند و خواهان برقراری عدالت و رفاه برای همه مردم جهان بودند.

دکتر صفی‌زاده در پایان سخنان خود گفت: امام خمینی (ره) با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های خود، نهالی را در ایران کاشتند که امروز به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است و مکتب و اخلاق وی چراغ راهی برای همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در سراسر جهان است.

در ادامه این جلسه دکتر اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: آنچه پس از رحلت امام خمینی (ره) اهمیت داشته میراث بزرگ انقلاب اسلامی و حرکت آن بر مبنای اهداف و آرمان‌های حضرت امام و انقلاب اسلامی بوده و بر همین اساس شخص حضرت امام خمینی (ره) حفظ نظام جمهوری اسلامی را اعظم فرایض ارزیابی کرده و مرحله تداوم انقلاب یعنی جمهوری اسلامی را سخت‌تر از مرحله انقلاب تلقی می‌کند.

دکتر اسدی بیان داشت: سیاست و حکومت از دیدگاه اسلام و اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) هدف نبود، بلکه ابزاری برای انجام وظایف دینی، احقاق حقوق مظلومان و برقراری عدالت اجتماعی است.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان عنوان کرد: نهضت بزرگ امام خمینی با الطاف الهی و رهبری رهبر معظم انقلاب و حمایت و پشتیبانی مردم عزیز ایران در مسیر تحقق آرمان و اهداف بلند انقلاب اسلامی پیش از پیش حرکت کرده و اینک در آستانه آزمونی بزرگ و خلق حماسه‌ای دیگر و شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است.