12 04 2022

اختتامیه پانزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین المللی یاددهی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاه کردستان برگزار شد.

اختتامیه پانزدهمین کنفرانس ملی یاددهی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاه کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، اختتامیه پانزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین المللی یاددهی و یادگیری الکترونیکی، ۱۹ اسفندماه سال‌جاری با حضور علاقمندان این حوزه به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم دکتر فرهاد سراجی، عضو هیأت مدیره انجمن علمی یادگیری الکترونیکی ایران اظهار داشت: در سالهای گذشته آموزش الکترونیکی اختیاری بود اما اکنون در دانشگاه‌ها و در آموزش و پرورش چاره‌ای به جز استفاده ترکیبی از «آموزش سنتی و آموزش الکترونیکی» نداریم.

دکتر سراجی افزود: در دوران کرونا به دلیل مسائل پیش آمده و دوری دانش آموزان و دانشجویان از فضای آموزش، آشنایی با ابعاد مختلف یادگیری الکترونیکی بیشتر شد و این نوع یادگیری در آینده افزایش خواهد یافت زیرا این نیاز جامعه علمی ما است.

وی تصریح کرد: ما هنوز در مورد یادگیری ترکیبی ابهام داریم و باید برای ارتقاء این مسئله دانش تخصصی را طراحی کنیم و همه جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی این مسئله را نیز در نظر بگیریم. 

در ادامه این اختتامیه دکتر محمدهادی زاهدی اظهار داشت: دانشگاه کردستان به خوبی توانست میزبانی این کنفرانس را برعهده بگیرد و مجدانه تمام فعالیتهای این دوره را به انجام رساند.

مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم  با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه یادگیری الکترونیکی گفت: ما امروز از نبود داده‌های یکپارچه در حوزه آموزش عالی رنج می‌بریم و انتظار داریم آموزش عالی پیشران آموزش و پژوهش در کشور باشد.

وی افزود: موضوع یادگیری بصورت کل و یادگیری الکترونیکی بصورت خاص، مبحثی فرادانشگاهی بوده و نیاز امروز جامعه در حوزه‌های مختلف است.

دکتر زاهدی تصریح کرد: نقش آموزش الکترونیکی در بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و نقش آن در ارتقاء سطح آگاهی و باور‌ها و اطلاعات عمومی جامعه و همچنین افزایش سطح فرهنگ عمومی، تأثیر گذار است.

مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در این حوزه امنیت اطلاعات است، بیان داشت: متاسفانه در چندماه گذشته حملات سایبری به سایتهای دانشگاه‌ها افزایش یافته و آمار نشان میدهد که سایتهای دانشگاهی مقاومتی در زمینه این حملات ندارند و ضروری است زیرساختهای مناسب در اینگونه موارد افزایش یابد.