10 10 2024

نشست تخصصی مدیر امور بین‌الملل دانشگاه کردستان با مدرسان مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان این دانشگاه با هدف ارتقای سطح آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی برگزار شد.

ضرورت تقویت آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، نشست تخصصی مدیر امور بین‌الملل دانشگاه کردستان با مدرسان مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان این دانشگاه با هدف ارتقای سطح آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی برگزار شد.

در این نشست، دکتر حبیب سلیمانی، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه، با تأکید بر اهمیت آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی، بر ضرورت تلاش مضاعف مدرسان برای تسلط دانشجویان به زبان فارسی تأکید کرد.
 وی با توجه به افزایش تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه، خواستار آن شد که مدرسان با جدیت بیشتری به آموزش زبان فارسی بپردازند.

یکی از نکات مهم مطرح‌شده در این نشست، گلایه استادان دانشکده‌های مختلف از عدم توانایی دانشجویان خارجی در تکلم به زبان فارسی بود. در این خصوص مقرر شد که مدرسان ساعات تدریس زبان فارسی را افزایش دهند و در صورت امکان اختصاص یک ترم کامل به آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین، بحث اختصاص چند جلسه آموزش اصطلاحات تخصصی هر رشته در برنامه درسی مرکز آموزش زبان فارسی و یا تدریس توسط اساتید متخصص هر رشته مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان این نشست، مدرسان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای ارتقای برنامه‌های آموزشی مرکز زبان فارسی ارائه کردند و مقرر شد این پیشنهادات به دقت بررسی و در برنامه‌ریزی‌های آتی مورد توجه قرار گیرد.