06 08 2023

کیمیا احمدی از شهر سنندج، نماینده ایران در المپیاد جهانی دانش مغز سال 2023 که در واشینگتن-آمریکا برگزار شد، موفق به کسب رتبه سوم جهانی شد.

کسب مقام سوم مسابقات جهانی Brain Bee 2023 توسط کیمیا احمدی

این مسابقه در ایران توسط کمیته دانش‌آموزی انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری در دو مرحله برای دانش‌آموزان 13 تا 18 سال برگزار می‌شود. هدف از این مسابقه، علاقه‌مند نمودن دانش‌آموزان به فراگیری علوم اعصاب و هدایت آنها در جهت انتخاب رشته‌های مرتبط با علوم اعصاب در تحصیلات دانشگاهی است.

خانم کیمیا احمدی دانش‌آموز پایه یازدهم تجربی از دبیرستان دخترانه پویش، وابسته به دانشگاه کردستان از شهر سنندج، پس از دو مرحله آزمون کشوری در سال 1402موفق به کسب مدال طلا و نفر اول مسابقات کشوری گردید و از طرف انجمن علوم اعصاب ایران به عنوان نماینده کشورمان در بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی  Brain Bee سال 2023 برگزیده شد.

این دوره از مسابقات با حضور نمایندگانی از 33 کشور از سرتاسر دنیا در تاریخ 31 جولای تا 5 آگوست (9 تا 15 مرداد 1402) همزمان با کنگره جهانی انجمن روانشناسان آمریکا در شهر واشینگتن-آمریکا برگزار ‌شد. نمایندگان کشورهای مختلف در ابتدا در چندین مرحله آزمون کتبی با یکدیگر به رقابت پرداختند. مرحله پایانی مسابقه شامل پاسخ دادن به پرسش‌های شفاهی چند استاد پیشکسوت در زمینه علوم اعصاب از کشورهای مختلف دنیا بود که در نهایت سه نفر برتر این مسابقات انتخاب شدند و خانم کیمیا احمدی نماینده کشورمان رتبه سوم جهانی را به خود اختصاص داد و مورد تشویق هیات برگزاری این مسابقه جهانی قرار گرفت.

 

 لحظه اعلام نتیجه بیست و پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی BrainBee 2023 توسط یکی از مدال آوران پیشین جهانی