03 12 2023

دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، با هماهنگی مديركل مخابرات استان كردستان با اعضای هيات علمی دانشكده مهندسی در «راستای افزايش ارتباط صنعت و دانشگاه و بررسی چا‌لش‌های موجود» نشست تخصصی برگزار کرد. 

نشست تخصصی شرکت مخابرات استان با اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، با هماهنگی مديركل مخابرات استان كردستان با اعضای هيات علمی دانشكده مهندسی در راستای افزايش ارتباط صنعت و دانشگاه و بررسی چا‌لش‌های موجود نشست تخصصی در سالن جلسات دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان برگزار کرد.

در این جلسه مدیرگروه مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات با اشاره به اهداف و ماموریت‌های رشته مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات دانشگاه کردستان، تصریح کرد: پرورش نیروهای متخصص، خلاق و متفکر در گرایش‌های الکترونیک و مخابرات به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان و کشور از جمله اهداف ما در دانشگاه کردستان است. 
دکتر هادی جهانی راد افزود: انجام پژوهش‌های نظری، کاربردی و تجربی در موضوعات مرتب با الکترونیک و مخابرات، حفظ و ارتقای سطح علمی اساتید و دانشجویان از طریق توسعه کمی و کیفی تولیدات علمی و افزایش همکاری‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان است.

دکتر جهانی‌ راد با اشاره به زمینه‌های تعامل با شرکت مخابرات استان کردستان عنوان کرد: دانشگاه کردستان و شرکت مخابرات استان می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله اعزام دانشجویان جهت کارآموزی، ایجاد دوره‌های فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت برای اساتید، ایجاد امکان جذب دانشجویان ممتاز، پذیرش دانشجویان دکتری مشترک در چارچوب سامانه نان و برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان شرکت مخابرات برای دانشجویان دانشگاه کردستان، همکاری‌های خوبی را در آینده با یکدیگر داشته باشند.

در ادامه این دیدار آزاد حکمت با اشاره به مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری در کردستان بیان داشت: با توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران، امکان ایجاد ظرفیت سازی و افزایش مشترکین تلفن ثابت، افزایش باند پهن، افزایش مشترکین و دایری جدید سرویس FTTH، افزایش مشترکین جدید دیتای تجاری، افزایش مشترکین دایری سرویس ADSL, VDSL و افزایش مشترکین باند پهن در حوزه‌های تجاری و خانگی فراهم می شود.
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از دیگر مزایای این طرح، مهاجرت از کابل های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل های نوری کم هزینه و پربازده است که زمینه ارتقا امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر به مشترکین، امکان مرتفع نمودن تمامی درخواست های متقاضیان و در مجموع بالارفتن گستره خدمات ارتباطی در این بستر است.
حکمت با اشاره به همکاری با متخصصین و دانشجویان برتر دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات استان کردستان آمادگی لازم را برای ایجاد ارتباط و بهره‌مندی از تخصص  در دانشگاه‌ کردستان را دارد زیرا اساتید و دانشجویان نخبه، پشتوانه علمی ما خواهند بود. 
در ادامه این نشست دکتر محمد رضائی معاون پژوهش دانشکده مهندسی و دکترمحمود شهرخی عضو هیأت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه کردستان، دکتر فرزین پور مدیر ارتباط  باجامعه و صنعت  و همچنین اساتید حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.