05 02 2024

طبق گزارش معاونت پژوهشی وزارت علوم، 155 طرح پژوهشی در سال 1402 با مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به عنوان طرح برتر معرفی شدند که سه طرح تحقیقاتی از دانشگاه کردستان هم در میان این طرح‌ها هستند.

قرار گرفتن 3 طرح دانشگاه کردستان در میان طرح های برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سال 1402

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، بر اساس گزارش معاونت پژوهشی وزارت علوم، 155 طرح پژوهشی در سال 1402 با مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به عنوان طرح برتر معرفی شدند که سه طرح تحقیقاتی از دانشگاه کردستان را هم شامل می‌شود.

طرح "تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی" که مجری آن دکتر حسین دانش مهر عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی بوده است، یکی از این طرح‌هاست.

طرح "مطالعات، جمع آوری نمونه و شناسایی فون پارک ملی ارسباران و مناطق حفاظت شده ارسباران و دیزمار"  که مجری آن دکتر هانیه غفاری عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی است، به عنوان دومین طرح برگزیده معرفی شده است.

همچنین "برآورد میزان اراضی و مصارف بخش کشاورزی با استفاده از سنجش از دور و بازبینی تخصیص های منابع آب در حوضه سفیدرود استان کردستان" کە مجری آن دکتر سامان نیک مهر بوده به عنوان سومین طرح برگزیده معرفی شده است.