02 11 2023

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: رئیس جمهور هموارە نگاه ویژ‌ە‌ای بە استان کردستان دارد و در دور دوم سفر خود نیز اعتبارات ویژ‌ە‌ای بە استان اختصاص داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور: رئیس جمهور نگاه ویژ‌ه‌ای به استان کردستان دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، علی سلاجقه در جلسه‌ای که با حضور اساتید گروه منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اشتغال فارغ التحصیلان دغدغه ماست و ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه داریم و به همین دلیل با دولت و همه دستگاه‌ها مکاتبه کردیم که فارغ التحصیلان منابع طبیعی و محیط زیست را بکارگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه در مسائل محیط زیستی مکاتب مختلفی وجود دارد، افزود: در دین ما همواره بر حفظ محیط زیست به شیوه‌های مختلف تاکید شده و علاوه بر این، دانش بومی موجود در کشور در زمینه محیط زیست هم مسئله مهمی است بنابراین با دارا بودن این ویژگی‌ها ما می‌توانیم بین توسعه متوازن و محیط زیست پایدار الگوی مناسبی به دنیا ارائه دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، تحریم ها، تغییر اقلیم و ... زمان کنونی سختترین دوران مدیریت محیط زیست کشور است بنابراین باید راه حل‌هایی را پیدا کنیم که واقعیات جامعه را در نظر داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد کنونی سازمان رویکرد حفاظتی است، ادامه داد: اصل 50 قانون اساسی بار حفاظت از محیط زیست را بر دوش مردم گذاشته اما متاسفانه دولتها تشکیلاتی ایجاد کرده‌اند که امکان انجام کار را محدود کرده است.
سلاجقه به نقش سمن‌ها در این راستا اشاره کرد و گفت: دولت کنونی بیشترین ارتباط را با سمن‌ها داشته و در عین توانمند کردن آنها، به عنوان مربی برای بقیه جامعه از ظرفیتشان استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نگاه ویژه ای به استان کردستان دارد، خاطرنشان کرد: بودجه تعیین شده در دور اول سفر را به طور کامل به استان تخصیص دادند و در دور دوم سفر نیز مبلغ قابل توجهی را به حوزه محیط زیست استان اختصاص داده‌اند.


برچسب‌ها:

اعضای هیئت علمی