02 11 2023

رئیس دانشگاه کردستان با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی، تصریح کرد: مادامی که حفاظت از محیط زیست در میان مردم نهادینه نشود، اتفاق سریع و مطلوبی نخواهد افتاد.

رئیس دانشگاه کردستان: ضرورت حفاظت از محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در جلسه‌ای که با حضور دکتر سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست کشور در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر تنها سازمان محیط زیست کشور را به عنوان متولی حوزه محیط زیست بشناسیم باید نگاهی هم به سیاست‌های بالادستی که در حوزه‌های مختلف ایجاد رانت می‌کند مورد توجه قرار دهیم.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: اگر بخواهیم به بحث سیاست‌های اقتصادی در برنامه‌های شش گانه توسعه بپردازیم، متوجه خواهیم شد که سیاست‌های اقتصادی در برنامه‌های پنج ساله بر اساس نظر کارشناسی طراحی و نوشته شده اما در عمل اتفاق نیفتاده چون شناخت از اثرات جانبی منفی ناشی از ایجاد منافع کوتاه مدت و ایجاد کننده بحران در جامعه نهادینه نشده است. 
وی تاکید کرد: تا وقتی که شناخت عمیقی نسبت به آثار جانبی منفی فعالیت‌های موجود در جامعه بوجود نیاید و بسته‌های سیاستی مناسب متناسب با شرایط هر منطقه تهیه و برای اجرا معرفی نشود، اتفاقات ناخوشایند رخ خواهد داد.

قادرزاده با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی، تصریح کرد: مادامی که حفاظت از محیط زیست در میان مردم نهادینه نشود، اتفاق سریع و مطلوبی نخواهد افتاد. 
وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند نگاه کارشناسانه است، خاطرنشان کرد: اگر سیاست گذاری در جهت ایجاد ارزش افزوده از زیست بوم و منابع موجود در کشور نباشد، اهداف کوتاه مدت بر اهداف بلند مدت چیره خواهد شد. 
رئیس دانشگاه کردستان ضمن اشاره به جایگاه دانشگاه کردستان در رتبه بندی‌های جهانی، افزود: خوشبختانه نگاه دانشگاهی و علمی نسبت به حفاظت از محیط زیست در دانشکده منابع طبیعی و اساتید دانشگاه کردستان حاکم است. 
در ادامه اساتید حاضر در جلسه پیشنهادات و انتقادات خود را در رابطه با سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح کردند که از سوی رئیس سازمان پاسخ داده شد.


برچسب‌ها:

اعضای هیئت علمی