24 06 2024

دکتر حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان، با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه در ایجاد عدالت و توسعه کشور، خواستار نگاه ویژه رئیس جمهور آینده به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان شد.

رئیس دانشگاه کردستان: رئیس جمهور آینده باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها داشته باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در  نشست روسای دانشگاه‌های استان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری که در سالن جلسات ریاست این دانشگاه برگزار شد، ضمن پرداختن به اهمیت شرکت در انتخابات، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین مسئله ایجاد عدالت و عدالت محوری بوده و برای اینکه در جامعه عدالت را برقرار کنیم باید دانشگاه خوب داشته باشیم.

به گفته قادرزاده، اگر گام ها به صورت زیرساختی برداشته نشود و با این نگاه انتخاب صورت نگیرد، یعنی نگاه تعامل پس از انتخابات بین گروه ها و جناح ها شکل نگیرد، می تواند آسیب زا باشد.
وی افزود: دانشگاه خوب مسیردرست را به جامعه نشان داده و موجب تقارن اطلاعات خواهد شد و در طول تاریخ دانشگاه باعث شده که افراد بر اساس توانمندی، سهم گرفته و نقش خود را ایفا خواهند کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور شهید به دانشگاه و دانشگاهیان، تصریح کرد: رئیس جمهور بعدی باید همانند رئیس جمهور شهید نسبت به دانشگاه نگاه ویژه‌ای داشته باشد زیرا استان کردستان از نظر بخش دولتی فقط یک دانشگاه جامع داشته و اگر این دانشگاه نتواند مسائل را به موقع و با نگاه رو به آینده دریافت کند، قطعا نمی‌تواند نقش خود را نیز به درستی ایفا کند.

وی افزود: استان کردستان با بیش از ۲۹ هزار کیلومتر مربع و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی، مرتع و جنگل و نیز مرز مشترک، نیازمند یک دانشگاه جامع و حمایت شده از سوی مسئولین بوده و اینگونه می‌تواند نقش خود را به درستی اجرا کند.

دکتر قادرزاده با اشاره به اهمیت تمرکززدایی عنوان کرد: تمرکززدایی یکی از بهترین راهبردها برای کاهش مشکلات، توسعه و کارآمدی همه نقاط کشور و تعدیل نابرابری‌ها است و باید در برنامه‌های رئیس جمهور آینده مطرح شود.
دکتر قادرزاده عنوان کرد: رسیدگی به مسائل دانشجویان و دانشگاهیان نیز از دیگر مطالبات دانشگاهیان بوده که باید توسط رئیس جمهور آینده مورد بررسی قرار گیرد و اینگونه دانشگاه موثر، مفید و تصمیم ساز خواهد بود.

دکتر قادرزاده گفت: انتخابات چهاردهم باید با طمانینه خاصی پیش برود و هر تغییری که اتفاق می افتد پیامدهای مثبت و منفی و امکان استفاده و حتی سواستفاده هم وجود دارد.
رئیس دانشگاه کردستان در پایان یادآور شد: آنچه که برای بیشتر مردم اهمیت دارد، معیشت است، در حالیکه معیشت فقط یکی از بخش های اقتصادی جامعه است.