23 08 2023

مسئولین دانشگاه کردستان برای انعقاد تفاهم نامه و ارائه خدمات و تسهیلات گسترده‌تر به دانشگاهیان با چهار بانک استانی جلسه برگزار کردند.

دیدار مسئولین دانشگاه با نمایندگان چهار بانک استان کردستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، مسئولین دانشگاه کردستان طی دو ماه با چهار بانک استانی برای انعقاد تفاهم نامه و ارائه خدمات و تسهیلات گسترده‌تر جلساتی برگزار نمودند.

 این دیدارها در راستای خدمت رسانی و ارائه تسهیلات بانکی و رفاهی به دانشجویان و دانشگاهیان استان بوده و چهار بانک  ملی، سپه، تجارت و قرض‌الحسنه مهر ایران، در آن ها  حضور داشتند.

معاون اداری مالی دانشگاه کردستان ضمن ابراز امیدواری، اظهار داشت: امیدواریم برگزاری این جلسات موجب انعقاد تفاهم نامه‌ای جامع و کامل با حضور نمایندگان دانشگاه و بانک ها شود. 
دکتر خالد احمدزاده به محدودیت‌های قانونی یک سال اخیر الزام بانک مرکزی مبنی بر ممنوع بودن افتتاح و گردش حساب دانشگاه‌ها نزد بانک‌های عامل اشاره کرد و افزود: این موضوع بر انجام کامل مفاد تفاهم نامه سال قبل دانشگاه با بانک تجارت علیرغم تغییرات مطلوب اعمال شده در مفاد آن، تاثیرگذار شده بود. 
دکتر احمدزاده افزود: استقرار شبکه‌ها و باجه‌های بانکی بیشتر و همچنین  ارائه خدمات متنوع تر و تسهیلات مناسب برای دانشگاه باعث ایجاد فضای رقابتی سالم، مفید و اثربخش خواهد شد.

گفتنی است، در جلساتی که با حضور مدیران و کارشناسان رفاهی، اداری، مالی، بودجه، برنامه ریزی، حقوقی و نمایندگان شورای صنفی استادان و کارمندان برگزار شد از زوایای مختلف، پیشنهادها و بسته‌های تسهیلات و خدمات پنج بانک های مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین این خدمات در قالب انواع خدمات الکترونیکی و حضوری، وام های مرابحه، قرض الحسنه و مسکن با شرایط مناسب از حیث نرخ سود، دوره بازپرداخت و میزان شمولیت آن برای اعضای هیات علمی، کارمندان، نیروهای شرکتی، دانشجویان، اساتید مدعو، قرارداد طرح سربازی و پژوهشی، بازنشستگان، حمایت شرکت های دانش بنیان و رساله های دانشجویی و ... مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. 

در این دیدارها امکان اعطای تسهیلات برای احداث خوابگاه دانشجویان متاهل و نیز مسکن ملی دانشگاهیان نیز مطرح شد.

در پایان طرح های حامی، تسهیل، نگین، میثاق و ... از جمله موارد پیشنهادی بانک ها در مذاکرات با مسئولین دانشگاه بود.