04 12 2023

جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر با حضور مسئولان استانی در دانشگاه کردستان برگزار شد.

جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، حامد قادرزاده در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همایش‌ها و نشست‌های پژوهشی باید با حضور پرشور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شود و صحنه تجلیل از پژوهشگران باید بسیار بانشاط و پر ازدحام باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش و فناوری پیشران تولید و مهارکننده تورم است، افزود: ما نمی‌توانیم بر مسائل و مشکلات جامعه غلبه کنیم مگر اینکه پژوهش را سرلوحه همه کارها قرار دهیم.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: امروز در استان کردستان بیش از ۴۳ هزار نفر دانشجو و قریب به یک هزار عضو هیأت علمی مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر این، با بهره‌گیری از وجود مدرسان غیررسمی و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا، چنانچه پژوهش را به عنوان اولویت قرار دهیم می‌توانیم بر مسئله بیکاری نیروی انسانی غلبه پیدا کنیم.

قادرزاده ادامه داد: ظرفیت موجود در بخش سرمایه‌های انسانی استان، چنانچه مشغول به انجام پژوهش مسئله‌محور باشد قطعاً می‌تواند بهره‌وری را بالا ببرد و اگر شیوه استفاده از منابع بلا استفاده را بدانیم مسلماً نیروی انسانی بیکار نخواهد بود و حتی در تأمین نیروی انسانی کمبود هم خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ما با اشتغال ناقص در کشورمان روبرو هستیم چون همه ظرفیت‌های موجود به کار گرفته نشده است و بیکاری همواره خواهد بود اما این بیکاری ساختاری است که به معنی عدم هماهنگی تقاضای نیروی کار و عرضه نیروی کار بوده و دانشگاه‌ها می‌توانند این تطابق را ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی از دانشگاه‌ها انتظار دارند که در شناسایی نیاز واقعی استان و معرفی درست نیازها بر اساس پژوهش‌های دقیق آنها را یاری کنند چون شناخت نیاز به ما کمک می‌کند که بتوانیم منابع مورد استفاده را به احسن وجه و به بالاترین سطح بهره‌وری برسانیم.

قادرزاده با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی به ما نشان می‌دهد که نیاز امروز جامعه ما چیست، افزود: امروز لازم است که همه بخش‌های علمی در تولید دانش با یکدیگر همکاری کنند که تولید و انتقال درست دانش قطعاً با پژوهش امکانپذیر خواهد بود و بهره‌وری را بالا می‌برد.

در این جشنواره از پژوهشگران برتر استان تجلیل بعمل آمد.


برچسب‌ها:

اعضای هیئت علمی