24 06 2024

14 تیر ماه و همزمان با روز قلم همایش تجلیل از نام آوران زبان و ادبیات کردی توسط پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

توسط پژوهشکده کردستان شناسی؛ همایش تجلیل از نام آوران زبان و ادبیات کردی برگزار می‌شود/ پوستر همایش رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر یادگار کریمی، رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: این همایش در راستای زنجیره همایش‌های میراث معنوی ایرانیان برگزار خواهد شد.

وی افزود: افرادی که در این همایش تجلیل خواهند شد در 12 محور نظیر شعر، رمان، نقد ادبی، ادبیات کودکان، رسانه و... توسط 15 داور داخلی و خارجی(افرادی غیر از هیات علمی) انتخاب شده و پیش بینی می‌شود تعداد آنها از 80 تا 100 نفر باشد.

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان عنوان کرد: یکی از اهداف پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان از آغاز تاسیس تا کنون بر عهده گرفتن مسئولیت اجتماعی در سطح استان بوده و در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش نیز در همین راستا صورت گرفته و احترام و شکوه بخشی به کسانی است که با ابزار قلم برای حفظ، رشد، بالندگی و اعتلای زبان و ادبیات کردی به عنوان یکی از المان‌های اصلی هویت ایرانی تلاش کرده‌اند.

کریمی برگزاری چنین برنامه‌هایی را موجب تعمیق و استحکام فرهنگ قدردانی و تکریم بویژه در نسل جوان امروزی دانست و خاطرنشان کرد: توسعه پیوندهای فرهنگی و زبانی با اقوام ایرانی از دیگر نتایج مثبت برگزاری این همایش خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ این همایش توسط پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان با همکاری مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد و موسسه آموزش زبان کردی راژه برگزار خواهد شد.

در ادامه پوستر همایش با حضور رئیس دانشگاه کردستان رونمایی شد.