13 11 2023

تفاهم نامه مابین دانشگاه کردستان و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در راستای گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در تالار فردوسی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه کردستان به امضا رسید.

تفاهم‌نامه مابین «دانشگاه کردستان» و «سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی» به امضا رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، پیش از ظهر امروز تفاهم نامه مابین دانشگاه کردستان و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در راستای گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در تالار فردوسی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه کردستان به امضا رسید.

در این مراسم دکتر حامدقادرزاده ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه مابین دانشگاه کردستان و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی اظهار داشت: کردستان از دیرباز مهد بزرگانی است که قلم آنها توانسته بسیاری از ارزش‌ها را ثبت کند.

رئیس دانشگاه کردستان بیان داشت: دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: دانشگاه کردستان توانسته مجموعه‌ای از دانشمندان را در درون خود داشته باشد که الگو و پیشرو حرکات بزرگ و مهمی بوده‌اند. 
وی افزود: نوشته‌های کتب در حوزه ترویج و توسعه دانش مستند است و انتشار این آثار می‌تواند نسل جدید را از بیماری‌های بین‌نسلی نجات دهد.
دکتر قادرزاده با اشاره به اهمیت چاپ مقاله، افزود: اهمیت مقاله و سایر نوشتارها بر کسی پوشیده نیست اما  کتاب ماندگارتر بوده و ارزیابی دقیق‌تری دارد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان «سمت» تصریح کرد: ما باید ابتدا بدانیم چه رسالت بزرگی در دست داریم تا بتوانیم آینده جامعه را از طریق تالیف کتاب خوب بیمه کنیم.

حجت‌السلام والمسلمین دکتر داود مهدوی‌زادگان افزود: مسئولیت ما و دانشگاه در کنار یکدیگر است که باید نسبت به مهارت‌افزایی و توانمندی دانشجویان در کنار آموزش‌ها از طریق تالیف کتب درسی ارزشمند، تلاش کنیم. 
رئیس سازمان «سمت»  خاطرنشان کرد: با کتاب درسی می‌توان برجهان حکومت کرد و همکاری بین این مجموعه‌ها و نهادهای علمی پژوهشی یکی از ضروریات کشور است.
وی افزود: خوشبختانه اولین برنامه استانی را با دانشگاه کردستان آغاز کردیم زیرا شروع مهمترین‌ قسمت هر کاری است و قطعا این دانشگاه الگویی برای سایر دستگاه‌ها خواهد شد.
وی با اشاره به تمرکززدایی در بحث آثار ارزشمند متذکر شد: امروزه بسیاری از آثار و کتب متعلق به اساتیدی از تهران و قم است و باید این تمرکز را به شهرهای دیگر منتقل کرد.