30 06 2024

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه چاپگر خط بریل امکانی برای ارتقای سطح علمی و آموزشی نابینایان است، گفت: تهیه این چاپگر در راستای اهداف دانشگاه برای کمک به نابینایان است.

تامین چاپگر خط بریل ارتقای سطح علمی و آموزشی نابینایان را در پی دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در آیین رونمایی از چاپگر خط بریل در کتابخانه نابینایان دانشگاه کردستان، اظهار کرد: دانشگاه کردستان به خود می‌بالد که با تهیه این چاپگر امکان ارائه خدمات به نابینایان در داخل و خارج از استان را فراهم کرده است.

وی افزود: این چاپگر می‌تواند در حوزه‌های  آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد و به همه کسانی که به آثار چاپ شده با خط بریل نیاز دارند، خدمات ارائه دهد.

رئیس دانشگاه کردستان این دستگاه را امکانی برای ارتقای سطح علمی و آموزشی نابینایان دانست و از ایجاد بخش اختصاصی برای مطالعه روشندلان در کتابخانه دانشگاه کردستان خبر داد و گفت: علاوه بر این، تجهیز آسانسورها به خط بریل از دیگر اقدامات دانشگاه برای کمک به روشندلان دانشگاه است.

قادرزاده در پایان از تهیه امکانات تکمیلی برای چاپخانه خط بریل دانشگاه خبر داد و از معاونت پژوهشی دانشگاه خواست تا همکاری کامل را با بخش نابینایان داشته باشند.