29 07 2023

رئیس دانشگاه کردستان گفت: طرح انتقال آب از رودخانه قشلاق به دانشگاه کردستان در راستای توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز امری بسیار مهم است.

انتقال آب از رودخانه قشلاق به دانشگاه کردستان باعث افزایش سرانه فضای سبز دانشگاه خواهد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در جلسه اجرای "طرح انتقال آب از رودخانه قشلاق جنب فرودگاه از مسير بلوار پاسداران به داخل دانشگاه" که با حضور شهردار سنندج و نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرمانداری سنندج و شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد اظهار داشت: ضرورت اجرای طرح انتقال آب در راستای توسعه فضای سبز شهری و دانشگاهی و ارتقای سرانه آن امری بسیار مهم است.

وی اهتمام جدی دانشگاه کردستان را برای تحقق این مهم با همراهی و مساعدت دستگاه‌های شهرداری، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداری و شرکت آب منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان را بسیار جدی دانست.

در ادامه معاون اداری و مالی دانشگاه کردستان به تشریح فعالیت‌های انجام گرفته توسط مدیریت‌های امور عمرانی و امور فضای سبز معاونت به صورت اتمام یکی از فازهای طرح در قالب حفاری و لوله‌گذاری در داخل دانشگاه طی سنوات اخیر در جهت نگهداشت و توسعه فضای سبز دانشگاه پرداخت.
دکتر خالد احمدزاده با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده بین دانشگاه و شهرداری، تسریع در عملیات اجرایی فازهای دیگر پروژه با همکاری دستگاه ها را خواستار شد.

معاون عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به موافقت‌نامه‌های منعقده برای تامین مالی طرح و معاون عمرانی فرمانداری با اعلام تخصیص بودجه استانی، پروژه انتقال آب را برای سال جاری اولویت‌دار اعلام نمود.

در ادامه مدیر عامل آب منطقه ای کردستان نیز بر همکاری در این زمینه با توجه به کمبود منابع آب تاکید کرد.
 شهردار سنندج با اعلام برنامه‌های  در دست اجرا در شهر، همکاری مجدانه خود برای طرح انتقال آب و بهره مندی دانشگاه و شهر از آن را اعلام کرد.
وی در ادامه از همکاری شهرداری برای آسفالت بخش های از داخل دانشگاه نیز ابراز امیدواری کرد. 
شهردار سنندج در پایان متعهد گردید؛ ضمن اعلام اولويت ويژه طرح در سال جاری به فرمانداری در صورت تخصيص اعتبار توافق شده در جلسه در اسرع وقت نسبت به انجام عمليات اجرايی مسير به طول تقريبی 3 كيلومتر شامل حفاری، لوله گذاری، ترميم، بازسازی آسفالت و... اقدام نمايد.