30 06 2024

با حضور نمایندگان دانشکده‌ها در دفتر مدیریت امور بین الملل دانشگاه کردستان، اعضای جدید شورای بین‌المللی‌سازی دانشکده‌ها معرفی شدند.

اعضای جدید شورای بین‌المللی‌سازی دانشگاه کردستان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حبیب سلیمانی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دانشکده‌ها در دفتر مدیریت امور بین الملل دانشگاه کردستان به منظور تعیین اعضای شورای بین‌المللی سازی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای امروز، تعاملات بین‌المللی برای دانشگاه‌ها امری ضروری است؛ دانشگاه کردستان نیز با درک این ضرورت، گام‌های بلندی در مسیر بین‌المللی شدن برداشته است. 

وی افزود: شورای بین‌المللی‌سازی دانشگاه به عنوان پیشران این حرکت، نقشی محوری در توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه بین‌الملل ایفا می‌کند.

سلیمانی عنوان کرد: ماموریت و اهداف این شورا با هدف ارتقای سطح بین‌المللی‌سازی دانشگاه و نیل به اهداف استراتژیک آن در این زمینه، تشکیل شده است. 

وی وظایف کلیدی این شورا را طراحی و اجرای برنامه‌های عملیاتی، تدوین و بازنگری برنامه استراتژیک بین‌المللی، نظارت و ارزیابی مستمر دانست.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه اعلام کرد: 
این شورا متشکل از نمایندگان برگزیده از دانشکده‌های مختلف دانشگاه است و این تنوع، تضمینی برای لحاظ شدن دیدگاه‌ها و نیازهای مختلف در فرآیند تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است.

وی همچنین بە نقش دبیر شورا اشارە کرد و افزود: دبیر شورا به عنوان هماهنگ‌کننده و مدیر اجرایی، نقشی کلیدی در ساماندهی امور و پیشبرد اهداف شورا ایفا می‌کند.

وی در رابطه با نقش‌آفرینی این شورا در عرصه بین‌المللی نیز خاطرنشان کرد: شورای بین‌المللی‌سازی دانشگاه کردستان با تلاش‌های خود، زمینه‌ساز تبادل دانش و تجربه، گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر بین‌المللی، و در نهایت، ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشگاه خواهد شد؛ این شورا با حضور فعال در رویدادهای بین‌المللی، انعقاد قراردادهای همکاری و تبادل دانشجو، و جذب دانشجویان و اساتید خارجی، به طور ملموس به ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه جهانی کمک می‌کند.

دکتر شرافت کریمی، دکتر وریا حفیدی، دکتر محمد رزم کبیر، دکتر فریدون حسین پناهی، دکتر آرزو احمدپور، دکتر زانیار نقشبندی، دکتر بختیار بهرامی و دکتر امجد علی پناه و دکتر هانیه غفاری اعضای جدید این شورا هستند.


در پایان این جلسه، دکتر آرزو احمدپور با رای اکثریت به عنوان دبیر شورای بین‌المللی‌سازی دانشگاه کردستان انتخاب شد.


برچسب‌ها:

امور بین‌الملل