16 06 2024

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر جایگاه مهم و کلیدی ائمه جماعات در ترویج فرهنگ نماز، خواستار تلاش مضاعف ائمه جماعات دانشگاه‌ها در نهادینه کردن این فریضه الهی در بین دانشجویان شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: ضرورت ترویج فرهنگ نماز در بین دانشجویان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، حجت الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان در همایشی که به مناسبت عید سعید قربان که با حضور استاندار کردستان و ائمه جماعت دانشگاه‌های استان در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد، با تأکید بر جایگاه مهم و کلیدی ائمه جماعات در ترویج فرهنگ نماز، خواستار تلاش مضاعف ائمه جماعات دانشگاه‌ها در نهادینه کردن این فریضه الهی در بین دانشجویان شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر نقش ائمه جماعات، به بیان ویژگی‌های یک امام جماعت پرداخت و بر سه ویژگی اقامه نماز اول وقت، اقامه نماز به صورت جماعت و حضور قلب به عنوان مهم‌ترین ارکان نماز جماعت تأکید کرد.
وی به نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که نماز را "نور چشم" خود می‌دانستند، بر اهمیت و جایگاه والای نماز اول وقت در دین مبین اسلام صحه گذاشتند.

حجت الاسلام پورذهبی در ادامه سخنان خود، با اشاره به نقش کلیدی ائمه جماعات دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان، از این قشر فرهیخته خواست تا با تلاش و اهتمام مضاعف، زمینه‌های لازم برای اقامه نماز جماعت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را فراهم آورند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به این نکته که مخاطبان ائمه جماعات دانشگاه‌ها جوانان و آینده‌سازان کشور هستند و از این رو، تلاش برای توسعه این امر، سرمایه‌گذاری برای تربیت نسلی متعهد و دین‌دار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه، با بیان اینکه امام جماعت دانشگاه باید در مباحث علمی سرآمد باشد، چرا که مخاطب او دانشجو است و دانشجو فردی پرسشگر است، بر ضرورت به‌روز بودن دانش و اطلاعات ائمه جماعات دانشگاه‌ها تأکید کرد.

 حجت الاسلام پورذهبی، خواستار پرهیز ائمه جماعات دانشگاه‌ها از طولانی کردن سخنرانی‌ها و ارائه مطالب به صورت خلاصه، مفید و ارزشمند به دانشجویان شد. 
وی در پایان افزود: دانشجویان به دلیل مشغله‌های فراوان، فرصت کافی برای شنیدن سخنرانی‌های طولانی را ندارند و از این رو، ارائه مطالب به صورت مختصر و مفید می‌تواند در جذب و جلب توجه این قشر مؤثر باشد.


التصنيفات:

همایش