16 06 2024

رئیس دانشگاه کردستان در همایشی که به مناسبت عید سعید قربان و با حضور استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعت دانشگاه‌های استان برگزار شد، بر ضرورت توجه به سلامت معنوی دانشجویان و فعالیت مستمر ائمه جماعت در دانشگاه‌ها برای تحقق توسعه متوازن تأکید کرد.

رئیس دانشگاه کردستان: فعالیت مستمر ائمه جماعات در دانشگاه‌ها ضروری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده در همایشی که به مناسبت عید سعید قربان و با حضور استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعت دانشگاه‌های استان در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت:
توسعه متوازن بدون توجه به سلامت معنوی دانشجویان و فعالیت مستمر ائمه جماعات در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.
به گفته رئیس دانشگاه، دانشجویان سرمایه‌های اصلی ما هستند و اگر ما با درایت یک قدم به سمت دانشجویان حرکت کنیم آنها ده‌ها قدم به سمت ما خواهند آمد.

وی افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دانشجویان از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی استقبال می‌کنند و این می‌تواند زمینه بسیار مهمی برای تحقق اهداف دانشگاه باشد. 
دکترقادرزاده تصریح کرد: ما باید فرصت مناسب و انگیزه لازم برای انجام فعالیت‌های دینی را داشته باشیم و آنچه که امروز در دانشگاه‌ها به آن نیاز داریم صرفاً نباید به نمازهای یومیه ختم شود.
رئیس دانشگاه کردستان بیان داشت که ائمه جماعات می‌توانند نقش کارشناسان فرهنگی در دانشگاه‌ها را ایفا نموده و در این عرصه فعالیت مستمر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که تلفیق مناسبی از دانش و دین را در دانشگاه داشته باشیم و در هرجا که الگوهای مناسبی در بحث دینی و علمی وجود داشت آن را به دانشجویان ارائه دهیم.
به گفته دکترقادرزاده، ارتباط روحانیون با دانشجویان نباید محدود به دوران برگزاری کلاس‌ها شود.
رئیس دانشگاه کردستان در تشریح موضوع جهاد تبیین به مطالبه مقام معظم رهبری از این نهاد اشاره کرد و گفت: انتظار مقام معظم رهبری این است که ابتدا به تبیین علمی دین در فضای دانشگاه بپردازیم و در وهله بعد برای افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند الگوی عملی و پناهگاه قابل اطمینان باشیم.

وی افزود: دانشجویان اگر از طریق روحانیون هدایت شوند به مرور فاصله مسجد تا دانشگاه کمتر خواهد شد.
دکتر قادرزاده همچنین بیان کرد: افزایش سلامت و بهره‌وری سازمانی یکی از آثار توجه به نماز است که می‌تواند با فرهنگ‌سازی در سازمان اشاعه یابد و تلفیق دین و دانش کمک می‌کند شکاف بین استاد و دانشجو نیز کمتر شود.
رئیس دانشگاه کردستان در پایان سخنان خود تأکید کرد که نماز به‌عنوان یک اصل اساسی در دین مبین اسلام مطرح است که ارتباط انسان با خداوند را برقرار می‌کند.

در این همایش جمعی از مسئولان دانشگاهی و ائمه جماعات دانشگاه‌های مختلف به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.


التصنيفات:

همایش