سوالات متداول دانشجویان:


  • نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه کردستان

    اساتید و دانشجویان گرامی جهت ورود به سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه کردستان می‌توانید وارد سایت زیر شوید:
    vclass.uok.ac.ir

    نام کاربری اساتید: شماره استادی در گلستان
    و پسورد اساتید: کد ملی

    نام کاربری دانشجویان: شماره دانشجویی
    و پسورد دانشجویان: کد ملی

    اگر قبلاً پسورد خود را تغییر نداده‌اید، توصیه می شود پسورد خود را تغییر دهید و ایمیل خود را در قسمت پروفایل ثبت کنید.

    دانشجویان گرامی، می توانید از راهنماهای قرار داده شده در صفحه وبسایت را برای استفاده از سامانه آموزش مجازی استفاده کنند.

    دانشجویان گرامی، همچنین می توانید از ابزارک قرار داده شده در پایین صفحه سایت مذکور برای گفتگو با کارشناسان دانشگاه استفاده کنید. در ساعات اداری به کلیه سوالات شما بصورت آنلاین پاسخ داده می شود. در ساعات غیر اداری با مراجعه به لینک elc.uok.ac.ir/goftino مطابق برنامه زمانی به صورت محدود پاسخگوی شما خواهیم بود.

    اساتید گرامی، لطفاً کیفیت اینترنت خود را برای ارائه مناسب دروس در کلاس‌های مجازی سنجش کنید. ابتدا وارد سایت speed.cloudflare.com شوید و سی ثانیه صبر کنید تا تست تمام شود. 1- مقدار Jitter نباید بیشتر از 30 باشد. 2- مقدار Ping نباید بیشتر از 150 باشد. 3- مینیمم اعداد نشان داده شده در قسمت 100kB upload test نباید کمتر از 500 کیلوبیت‌برثانیه باشد. در غیر اینصورت هنگام به‌اشتراک‌گذاری دسکتاپ، کلاس به مشکل خواهد خورد لذا نیاز هست از یک اینترنت مناسب‌تر در مکان و ساعتی که تدریس می‌کنید استفاده نمایید.
  • نحوه درخواست تغییررشته داخلی یا تغییر رشته همراه با انتقال چگونه است؟

    در اواخر هر نیمسال یک مهلت حدوداً دوهفته ای برای درخواست تغییر رشته اعلام می شود که دانشجویان می توانند از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان درخواست خود را ارائه دهند (راهنما در قسمت فرم ها و آئین نامه ها) .
  • نحوه درخواست انصراف از تحصیل چگونه است؟

    دانشجو می تواند در هر زمان دلخواه به جز بازه ی امتحانات از طریق سامانه گلستان- پیشخوان خدمت درخواست انصراف داده و پس از آن با دانشگاه تسویه حساب نماید. دانشجوی انصرافی می تواند تا دو ماه پس از انصراف درخواست بازگشت به تحصیل دهد در غیر این صورت انصراف قطعی محسوب می گردد (راهنما در قسمت فرم ها و آئین نامه ها).
  • درخواست مهمانی و انتقال از چه طریقی قابل انجام است؟

    در اردیبهشت ماه هر سال در سامانه سجاد وزارت علوم در منوی خدمات، فرآیند درخواست مهمانی و انتقال فعال می گردد و دانشجویان متقاضی می توانند در طول این یک ماه درخواست مهمانی برای یک یا دو نیمسال و در صورت داشتن شرایط درخواست مهمانی دائم یا انتقال دائم ارائه نمایند. مهمانی دائم و انتقال دائم نیاز به داشتن سابقه چهار نیمسال مهمانی عادی دارد (آیین نامه مهمانی و انتقال در قسمت فرم ها و آئین نامه ها).
  • روش دریافت گواهی اشتغال به تحصیل  چگونه است؟

    دانشجو می تواند در پیشخوان خدمت سامانه گلستان درخواست گواهی اشتغال به تحصیل را ثبت که پس از تایید مسئول آموزش دانشکده مربوطه از همان منو قابل دریافت است. در این فرآیند لازم است از مرورگر کروم استفاده شود.
    در هنگام ثبت درخواست باید نوع گواهی را «سایر» انتخاب و سپس در کادر «شهر» و «اداره» سمت چپ پنجره، مشخصات مربوط را تایپ کرد.
  • درخواست مهمانی تکدرس یا مهمانی نیمسال تابستانی چگونه انجام می شود؟

    دانشجویان می توانند در نیمسالهای تحصیلی اول و دوم تا سقف 8 واحد و در نیمسال تابستان تا سقف 6 واحد درسی در دانشگاههای دیگر مهمان شوند. برای ارائه درخواست دانشجو از طریق سامانه گلستان- منوی «سایر»- تقاضای انتقال به صورت مهمان را ثبت که پس از تایید گروه و تایید اداره امور آموزشی، نامه مهمانی به دانشگاه مقصد ارسال خواهد شد.
    مهمانی در دانشگاه آزاد، پیام نور، فنی و حرفه ای، علمی کاربردی و غیرانتفاعی مجاز نخواهد بود.