سوالات متداول دانشجویان مقطع کارشناسی از اداره دانش آموختگان:
سوالات متداول:
-
شرایط و نحوه دریافت دانشنامه (اصل مدرک دانش آموختگی) چیست؟دانش آموختگان دوره روزانه باید ابتدا از طریق سامانه سجاد وزارت علوم درخواست لغو تعهد آموزش رایگان داده (راهنما در قسمت فرم ها و آئین نامه ها) و پس از تایید نهایی، مدارک لازم (اصل گواهی موقت، دو قطعه عکس جدید، تسویه حساب صندوق رفاه (در صورت داشتن بدهی)، نامه لغو تعهد صادره از سامانه سجاد و مستندات مبنی بر عدم کاریابی یا سوابق کاری) را به اداره امور آموزشی تحویل دهند یا ارسال نمایند.
دانش آموختگان دوره های غیر روزانه، نیازی به ثبت نام در سامانه سجاد نداشته و تنها می باید مدارک لازم (گواهی موقت دانش آموختگی، برگه تسویه حساب صندوق رفاه و دو قطعه عکس) را به اداره امور آموزشی تحویل یا ارسال نمایند.
معمولاً پس از این مراحل طی یک مهلت ده روزه، دانشنامه آماده تحویل است.
سامانه سجاد (سامانه امور دانشجویان) وزارت علوم: https://portal.saorg.ir -
در صورت مفقودی گواهینامه موقت پایان تحصیلات، چه مدارکی برای صدور مجدد الزم است؟شرايط صدور المثني گواهي موقت و دانشنامه در صورت مفقودی در این راهنما آورده شده است.
-
شرایط دریافت ریز نمرات دانشجویان فارغ التحصیل، انصرافی یا اخراجی برای تطبیق واحد در رشته های جدید چیست؟دانشجویان انصرافی، اخراجی یا فارغ التحصیل دوره روزانه برای دریافت ریز نمرات گذرانده جهت تطبیق واحد در پذیرش مجدد دانشگاهها و مراکز آموزشی، باید تعهد آموزش رایگان رشته قبلی را از طریق سامانه سجاد وزارت علوم ایفا نمایند (راهنما ). ایفای تعهد براساس پرداخت هزینه تحصیل براساس تعرفه سازمان امور دانشجویان یا ارائه سابقه کار پس از قطع تحصیل انجام می گیرد. دانش آموختگان می توانند برای ایفای تعهد از فرصت عدم کاریابی نیز استفاده کنند.
-
کد صحت درج شده بر گواهی های دانش آموختگی چه کاربردی دارد؟تمامی دانشگاهها، ادارات، سازمانها و ارگانها می توانند صحت گواهی ارائه شده از سوی شخص دانش آموخته را با استفاده از کد صحت درج شده و ازطریق سامانه استعلام کد صحت سازمان امور دانشجویان به نشانی:
https://portal.saorg.ir/inquiry/?code=
استعلام کرده و نیازی به مکاتبه نمی باشد. -
هزینه صدور گواهی موقت، و دانشنامه و المثنی آنها از چه طریق قابل پرداخت است؟از طریق سامانه درآمدهای اختصاصی دانشگاه (https://payment.uok.ac.ir) مندرج بر سایت دانشگاه کردستان و طی مراحل زیر قابل انجام است:
- ثبت نام و تشکیل پروفایل در سامانه ی مذکور
- ورود به فرم پرداخت و تکمیل اطلاعات:
ب - واحد زیر مجموعه: مدیر امور آموزشی
ج - موضوع پرداخت وجه: بسته به مورد «گواهی موقت دانش آموختگی» ، «دانشنامه» ، « صدور المثنی گواهی موقت یا دانشنامه» انتخاب شود.