مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری
شرح وظایف و اختیارات
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری دانشگاه
- همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات هزینهای و تملک داراییهای سرمایهای با وزارت متبوع
- بررسی و مبادله موافقتنامههای مربوط به فعالیتهای عمرانی با سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور
- جمعآوری بودجههای پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامهها و اعتبارات مورد پیشنهاد
- تلفیق و تنظیم بودجههای پیشنهادشده در قالب هدفها و خطمشی کلی دانشگاه
- دفاع از بودجه پیشنهادشده در مراجع رسیدگی
- ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دورههای سهماهه به واحدهای دانشگاه
- نظارت بر حسن اجرای آن از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
- بررسی و مبادله موافقتنامههای مربوط به فعالیتهای جاری و عمرانی
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه بهمنظور اعمالنظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه
- بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردشکار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه
- انجام بررسیهای سازمانی و برآورد نیروی انسانی موردنیاز دانشگاه با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه بهمنظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
- برنامهریزی و ارایه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهرهوری
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
- تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امنا
- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها
- مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیر آموزشی و اجرای برنامههای آموزشی برای کارکنان مزبور
- مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقهبندی مشاغل کارکنان
- تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقهبندی مشاغل
- شرکت فعال در شوراها، کمیتهها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط
- تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی دانشگاه در چارچوب چشم انداز، مأموریت و جهت گیری کلان دانشگاه با مشارکت و همکاری واحدهای ذی ربط
- دبیری شورای راهبردی دانشگاه، تهیه و تدوین مصوبات این شورا
- نظارت بر انجام پروژه های بهبود در راستای برنامه راهبردی دانشگاه
- نظارت بر انجام امور اداری ومکاتبات هیات امنا، کمسیون دائمی وابلاغ مصوبات آن به واحد های ذی ربط
- هماهنگی و جمع آوری اطلاعات و مستندات برای جلسات هیات امناء
- انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه
واحدهای تابعه
واحدهای تابعه
- گروه برنامه و بودجه
- گروه تحول اداری و بهرهوری
معرفی مدیر و کارشناسان
معرفی مدیر و کارشناسان
سامانههای کاربردی
سامانههای کاربردی