مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره‌وری

شرح وظایف و اختیارات

  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره‌وری دانشگاه
  • همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با وزارت متبوع
  • بررسی و مبادله موافقت‌نامه‌های مربوط به فعالیت‌های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
  • جمع‌آوری بودجه‌های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه‌ها و اعتبارات مورد پیشنهاد
  • تلفیق و تنظیم بودجه‌های پیشنهادشده در قالب هدف‌ها و خط‌مشی کلی دانشگاه
  • دفاع از بودجه پیشنهادشده در مراجع رسیدگی
  • ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره‌های سه‌ماهه به واحدهای دانشگاه
  • نظارت بر حسن اجرای آن از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
  • بررسی و مبادله موافقت‌نامه‌های مربوط به فعالیت‌های جاری و عمرانی
  • تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت‌ها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به‌منظور اعمال‌نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه
  • بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش‌کار در آن‌ها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه
  • انجام بررسی‌های سازمانی و برآورد نیروی انسانی موردنیاز دانشگاه با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به‌منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
  • برنامه‌ریزی و ارایه طریق برای بهبود روش‌های انجام کار و تحول اداری و بهره‌وری
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست‌های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذی‌ربط
  • تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست‌های سازمانی دانشگاه و ابلاغ آن‌ها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امنا
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست‌های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آن‌ها
  • مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیر آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی برای کارکنان مزبور
  • مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه‌بندی مشاغل کارکنان
  • تشخیص و تعیین رشته شغلی پست‌های سازمانی با توجه به طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل
  • شرکت فعال در شوراها، کمیته‌ها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی دانشگاه در چارچوب چشم انداز، مأموریت و جهت گیری کلان دانشگاه با مشارکت و همکاری واحدهای ذی ربط
  • دبیری شورای راهبردی دانشگاه، تهیه و تدوین مصوبات این شورا
  • نظارت بر انجام پروژه های بهبود در راستای برنامه راهبردی دانشگاه
  • نظارت بر انجام امور اداری ومکاتبات هیات امنا، کمسیون دائمی وابلاغ مصوبات آن به واحد های ذی ربط
  • هماهنگی و جمع آوری اطلاعات و مستندات برای جلسات هیات امناء
  • انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه

واحدهای تابعه

  1. گروه برنامه و بودجه
  2. گروه تحول اداری و بهره‌وری

معرفی مدیر و کارشناسان


مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه
دانشیار
گروه صنایع
anwar.mahmoodi [at] uok.ac.ir
مستقیم: 33624019-087
 - داخلی: 5086
 

حمید رضا امیر حسنی
معاون مدیر
کارشناسی ارشد
مدیریت بازرگانی- بازرگانی داخلی
h.amirhassani [at] uok.ac.ir
 داخلی: 5086
شرح وظایف:
  • تهيه و تنظيم موافقتنامه‌هاي مربوط به طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي
  •  تهيه وتنظيم بودجه تفصيلي سالانه دانشگاه
  •  تهيه وتنظيم اصلاحيه‌هاي بودجه تفصيلي دانشگاه
  •  تهيه وتنظيم بودجه تفصيلي دانشكده علوم پايه بيجار و مركز كردستان‌شناسي
  •  تهيه و ارسال لوايح بودجه سالانه دانشگاه
  •  مشاركت در اجراي بودجه‌ريزي عملياتي دانشگاه
  •  تهيه وارسال گزارش هاي مربوط به اعتبارات رديف هاي ٥٠% وزارت علوم
  •  تهيه وتنظيم وارسال موافقتنامه هاي تملك استاني
  •  انجام امور مربوط به پاداش پايان خدمت اعضاي هيات‌علمي وغيرهيات‌علمي
  • تهيه وارسال انواع گزارش‌هاي مالي وعمراني حسب مورد به سازمان برنامه وبودجه‌، وزارت علوم‌، استانداري و سازمان مديريت استان

سواره رشیدی
رئیس گروه برنامه و بودجه
کارشناسی ارشد
علوم تربیتی- مدیریت آموزشی
s.rashidi [at] uok.ac.ir
 داخلی: 5084
شرح وظایف:
  • تهيه آمار و اطلاعات مورد نظر موسسه پژوهش و برنامه‌ريزي آموزش عالي
  • تهيه آمار و اطلاعات و گزارش‌هاي درخواستی جهت رياست دانشگاه و ساير مسئولين دانشگاه
  • تهيه آمار و اطلاعات براي سازمان برنامه و بودجه كشور، وزارت عتف و ساير سازمان‌هاي ملي
  • تهيه آمار و اطلاعات براي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كردستان، استانداري و ساير سازمان‌هاي استاني
  • تهيه و تدوين اطلاعات مربوط به لايحه بودجه دانشگاه
  • انجام امور مربوط به سامانه آموزش عالي (HES)
  • انجام امور مربوط به استخدام اعضاي هيات علمي جديد
  • مشاركت در تهيه لايحه بودجه سالیانه
  • مشاركت در تنظيم موافقتنامه‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي
  • مشاركت در تنظيم بودجه تفصيلي دانشگاه
  • مشاركت در تهيه و تدوين اطلاعات مربوط به چارت سازماني دانشگاه
  • شركت در جلسات كارگروه آمار دانشگاه
  • انجام ساير امور محوله

هادی سهرابلو
کارشناس برنامه و بودجه
کارشناسی ارشد
مدیریت بازرگانی-مدیریت استراتژیک
h.sohrabloo [at] uok.ac.ir
 داخلی: 5075
شرح وظایف:
  • مشاركت در تهيه و تدوين برنامه راهبردي معاونت‌ها و دانشكده‌ها و واحدهاي تابعه به منظور نهايي كردن برنامه راهبردي دانشگاه
  • همكاري و مشاركت در فرآيند تدوين برنامه‌هاي عملياتي و اقدامات اجرايي معاونت‌ها، مديريت‌ها، دانشكده‌ها، پژوهشكده‌ها و ديگر مراكز وابسته به دانشگاه جهت تدوين برنامه راهبردي دانشگاه كردستان
  • تهيه گزارشات ادواري از نحوه تكميل و ويرايش برنامه راهبردي و عملكرد واحدهاي مختلف دانشگاه در خصوص تدوين برنامه راهبردي
  • تدوين و تكميل نهايي فرم‌هاي چكيده مديريتي سند راهبردي طبق شيوه نامه ارسالي وزارت عتف
  • هماهنگي جلسات شوراي راهبردي دانشگاه، حضور در جلسات و تنظيم صورتجلسات
  • هماهنگي جلسات سازمان توسعه و سرمايه‌گذاري دانشگاه، حضور در جلسات و تنظيم صورتجلسات آن سازمان
  • انجام امورات محوله سازمان توسعه و سرمايه‌گذاري دانشگاه

شیرین شریعتی
رئیس گروه تحول اداری و بهره‌وری
کارشناسی
ریاضی کاربردی
sh.shariati [at] uok.ac.ir
مستقیم:33622740-087
 -  داخلی: 5087
شرح وظایف:
  • انجام كليه امورات آموزشي (نیازسنجی آموزشی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی، صدور گواهينامه،...)
  • انجام امورات مربوط به نمودار سازماني و تهیه و تنظیم پست‌های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های واحدهای سازمانی
  • بررسي و پاسخ به استعلام‌هاي ارتقاء رتبه كاركنان، تشكيلات، هيأت اجرايي منابع انساني (انتصاب و تغییر پست، ادامه تحصیل، اعمال مدرک، ارتقاء رتبه،...)، انتقالي، مأموريت، جذب، تبدیل وضعیت، فرم‌هاي شغل و شاغل، ...
  • پاسخگويي و راهنمايي كليه همكاران در خصوص پست هاي سازماني و شرايط احراز پست
  • -بروز رساني سامانه ساختار ملي سازمان امور استخدامي كشور
  • بررسي كليه فرم‌هاي ارزشيابي سالیانه كاركنان با همكاري كارگزيني اعضاي غير‌هيأت علمي
  • بررسي و تدوين فرم‌هاي ارزيابي عملكرد ساليانه اعضا با همكاري ساير اعضاي كارگروه ارزيابي عملكرد
  • همكاري موردي در انجام امورات مرتبط با بهره وري
  • راهبري اتوماسيون اداري
  • انجام ديگر امور محوله از جانب مدير برنامه، بودجه، تحول اداري و بهره‌وري

سمیرا شاه‌منصوری
کارشناس تحول اداری و بهره‌وری (کارشناس هیأت امنا)
کارشناسی ارشد
مهندسی صنایع
s.shahmansuri [at] uok.ac.ir
 داخلی: 5089
شرح وظایف:
  • انجام كليه امور مرتبط با برگزاري كميسيون‌هاي دائمي دانشگاه (مكاتبه، زمانبندي، هماهنگي، تنظيم دستورجلسات، ويرايش و تكميل صورتجلسات)
  • انجام كليه امور مرتبط با برگزاري نشست‌هاي هيأت امناي دانشگاه (مكاتبه، زمانبندي، هماهنگي، تنظيم دستورجلسات، ويرايش و تكميل صورتجلسات)
  • همكاري در انجام امور مربوط به آموزش كاركنان (بروزرساني و نگهداري شناسنامه آموزشي كاركنان، نيازسنجي، اطلاع‌رساني و برنامه‌ريزي دوره‌هاي آموزشي و...)
  • همكاري در پاسخگويي به برخي استعلامات معاونت اداري، مالي در ارتباط با تخصيص پست سازماني، اعمال مدرك تحصيلي، ارتقاء رتبه و ...
  • پيگيري، هماهنگي و انجام مكاتبات مرتبط با برنامه بهره‌وري ابلاغ شده از جانب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
  • انجام ديگر امور محوله از جانب مدير برنامه، بودجه، تحول اداري و بهره‌وري

سامانه‌های کاربردی

سامانه آموزش عالی
سامانه فرم‌های بودجه
سامانه مدیریت بودجه تفصیلی
سامانه پاداش پایان خدمت بازنشستگان
سامانه مازاد درآمد اختصاصی
سامانه ملی مدیریت ساختار
سامانه آموزش الکترونیکی کارکنان

پیوندهای مرتبط

دفتر برنامه و بودجه، تشکیلات و تحول اداری
مرکز آمار ایران
موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی
سازمان ملی بهره‌وری