هیأت اجرایی منابع انسانی
وظایف هیأت اجرایی منابع انسانی
تبصره: هیأت اجرایی میتواند در موارد ضروری کارگروههایی را برای انجام برخی از وظایف مذکور تعیین و اختیار تصمیمگیری را به آنها تفویض نماید.
در اجرای بند ۸ ماده ۱ آئیننامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی، هیأت اجرایی منابع انسانی دانشگاه بهمنظور اعمال وظایف، اختیارات و تنظیم راهکارهای اجرایی بخش اداری، تشکیلات و امور نیروی انسانی غیر هیأت علمی تشکیل میشود.
اهم وظایف و اختیارات هیأت:
اهم وظایف و اختیارات هیأت:
- نظارت بر حسن اجرای مقررات آئیننامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی
- نظارت بر حسن اجرای مقررات آئیننامه تشکیلات
- تهیه شرح شغل، وظایف و شرایط احراز کلیه مشاغل برای طرح در کمیسیون دائمی دانشگاه
- تعیین اولویتهای استخدام و نحوه انتخاب افراد در قالب مجوزهای صادره از سوی هیأت امنا
- تعیین تعداد و احراز شرایط بهکارگیری نیروی انسانی موردنیاز برای اجرای وظایف پستهای سازمانی بدون متصدی، به صورت قراردادی برای طرح در کمیسیون دائمی دانشگاه
- بررسی ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی، برای طرح در کمیسیون دائمی دانشگاه
- تغییر، اصلاح و ایجاد پست از محل حذف پستهای سازمانی به پیشنهاد دفتر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری در قالب پستهای سازمانی مصوب
- بررسی و تصویب طرح جامع آموزش ضمن خدمت و تمهید راهکارهای اجرایی لازم برای اجرای برنامههای بهسازی و توانمندسازی اعضا
- بررسی و تائید دورههای آموزشی ضمن خدمت و صدور گواهینامههای مربوط با امضای مدیر دفتر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری و رئیس دانشگاه
- بررسی و پیشنهاد صدور مجوز تبدیل وضعیت اعضا از قراردادی به پیمانی،از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی در چارچوب مقررات آییننامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی به هیأت امناء
- بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد درخواستهای بازخریدی، استعفا و بازنشستگی پیش از موعد اعضا
- بررسی و تطبیق عوامل و تعیین درصد سختی شرایط محیط کار مشاغل موجود در دانشگاه و اتخاذ تصمیم در خصوص برقراری فوقالعاده مذکور و تعیین تاریخ اجرای آن
- بررسی و تصویب طرحهای تحول اداری و نظام پیشنهادات و نظارت بر حسن اجرای برنامههای تحول
- بررسی سوابق اعضا در خصوص ارتقای رتبه و اتخاذ تصمیم در چارچوب ضوابط مربوط
- بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهادهای نو که از سوی اعضا ارائه میشود در چارچوب نظام پیشنهادات
- تهیه و تصویب دستورالعملهای موردنیاز برای اجرای آئیننامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی و تشکیلات حسب مورد
- سایر مواردی که در حوزه مدیریت منابع انسانی از سوی کمیسیون دائمی هیأت امنا ارجاع میگردد
تبصره: هیأت اجرایی میتواند در موارد ضروری کارگروههایی را برای انجام برخی از وظایف مذکور تعیین و اختیار تصمیمگیری را به آنها تفویض نماید.