مأموریت مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه
مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه با رویکرد کیفیت محور و تعهد حرفهای، ارتقای مستمر سطح آموزش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را به عنوان مأموریت اصلی خود برگزیده است. این مدیریت، در چارچوب بهروزترین آییننامهها و شیوهنامههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با بهرهگیری از تجارب موفق دانشگاههای معتبر، مسؤول سیاستگذاری، برنامهریزی، هدایت، نظارت و پشتیبانی همهجانبه از فرآیندها و برنامههای آموزشی تحصیلات تکمیلی است.
در همین راستا، با تعامل نزدیک میان دانشکدهها و گروههای آموزشی، این مدیریت بر بهبود و بروزرسانی مداوم برنامههای درسی، ارتقاء روشهای تدریس، توسعه شایستگی اعضای هیأت علمی، ساماندهی امور آموزشی دانشجویان و ایجاد محیطی پویا و اثربخش برای یادگیری تأکید ویژه دارد. فراهمسازی فرصتهای آموزشی باکیفیت، التزام به رعایت عدالت آموزشی و تربیت دانشآموختگان متخصص، متعهد و پاسخگو به نیازهای علمی و حرفهای جامعه، از اولویتهای اساسی مدیریت تحصیلات تکمیلی محسوب میشود.
هدف نهایی این مدیریت، ارتقاء جایگاه آموزشی دانشگاه در سطوح ملی و بینالمللی و تربیت نیروی انسانی فرهیخته، توانمند و متعهد به ارزشهای اخلاقی، علمی و حرفهای است.
در همین راستا، با تعامل نزدیک میان دانشکدهها و گروههای آموزشی، این مدیریت بر بهبود و بروزرسانی مداوم برنامههای درسی، ارتقاء روشهای تدریس، توسعه شایستگی اعضای هیأت علمی، ساماندهی امور آموزشی دانشجویان و ایجاد محیطی پویا و اثربخش برای یادگیری تأکید ویژه دارد. فراهمسازی فرصتهای آموزشی باکیفیت، التزام به رعایت عدالت آموزشی و تربیت دانشآموختگان متخصص، متعهد و پاسخگو به نیازهای علمی و حرفهای جامعه، از اولویتهای اساسی مدیریت تحصیلات تکمیلی محسوب میشود.
هدف نهایی این مدیریت، ارتقاء جایگاه آموزشی دانشگاه در سطوح ملی و بینالمللی و تربیت نیروی انسانی فرهیخته، توانمند و متعهد به ارزشهای اخلاقی، علمی و حرفهای است.
چشمانداز تحصیلات تکمیلی دانشگاه
مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه با رویکرد کیفیت محور و تعهد حرفهای، ارتقای مستمر سطح آموزش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را به عنوان مأموریت اصلی خود برگزیده است. این مدیریت، در چارچوب بهروزترین آییننامهها و شیوهنامههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با بهرهگیری از تجارب موفق دانشگاههای معتبر، مسؤول سیاستگذاری، برنامهریزی، هدایت، نظارت و پشتیبانی همهجانبه از فرآیندها و برنامههای آموزشی تحصیلات تکمیلی است.
در همین راستا، با تعامل نزدیک میان دانشکدهها و گروههای آموزشی، این مدیریت بر بهبود و بروزرسانی مداوم برنامههای درسی، ارتقاء روشهای تدریس، توسعه شایستگی اعضای هیأت علمی، ساماندهی امور آموزشی دانشجویان و ایجاد محیطی پویا و اثربخش برای یادگیری تأکید ویژه دارد. فراهمسازی فرصتهای آموزشی باکیفیت، التزام به رعایت عدالت آموزشی و تربیت دانشآموختگان متخصص، متعهد و پاسخگو به نیازهای علمی و حرفهای جامعه، از اولویتهای اساسی مدیریت تحصیلات تکمیلی محسوب میشود.
هدف نهایی این مدیریت، ارتقاء جایگاه آموزشی دانشگاه در سطوح ملی و بینالمللی و تربیت نیروی انسانی فرهیخته، توانمند و متعهد به ارزشهای اخلاقی، علمی و حرفهای است.
در همین راستا، با تعامل نزدیک میان دانشکدهها و گروههای آموزشی، این مدیریت بر بهبود و بروزرسانی مداوم برنامههای درسی، ارتقاء روشهای تدریس، توسعه شایستگی اعضای هیأت علمی، ساماندهی امور آموزشی دانشجویان و ایجاد محیطی پویا و اثربخش برای یادگیری تأکید ویژه دارد. فراهمسازی فرصتهای آموزشی باکیفیت، التزام به رعایت عدالت آموزشی و تربیت دانشآموختگان متخصص، متعهد و پاسخگو به نیازهای علمی و حرفهای جامعه، از اولویتهای اساسی مدیریت تحصیلات تکمیلی محسوب میشود.
هدف نهایی این مدیریت، ارتقاء جایگاه آموزشی دانشگاه در سطوح ملی و بینالمللی و تربیت نیروی انسانی فرهیخته، توانمند و متعهد به ارزشهای اخلاقی، علمی و حرفهای است.
محورهای اصلی فعالیتهای مدیریت
| محورهای اصلی فعالیتهای مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ۱. سیاستگذاری، برنامهریزی و پایش آموزشی
|