17 05 2023

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با تاکید بر اینکه جایگاه مرزنشین باید به صورت قانونی تعریف شود، افزود: همواره تلاش می‌کنیم مرزنشینان به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند و در این راستا هم اقداماتی صورت گرفته است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان: جایگاه مرزنشینان باید به صورت قانونی تعریف شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز چهارشنبه (27 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه همایش ملی جامعه‌شناسی مرز که در دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن اشاره به 220 کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با عراق، اظهار کرد: مرز نقطه‌ی جداکننده بین کشورهاست و این نقطه می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه مرزنشین باید به صورت قانونی تعریف شود، افزود: همواره تلاش می‌کنیم مرزنشینان به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند و در این راستا هم اقداماتی صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌ها در مناطق مرزی آغاز شده است، عنوان کرد: وضعیت کنونی مرزها برای استاندار کردستان به عنوان نماینده عالی دولت هم پذیرفته نیست و همچنان در حال تلاش و پیگیری برای بهبود وضع موجود هستیم.

وی با اشاره به اهمیت مبادلاتی که در مرزهای رسمی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: می‌توان بخشی از درآمد حاصل از این مبادلات را به تامین زیرساخت‌های مرزی اختصاص داد. 
وی ادامه داد: مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان مصوب و توسط شورای نگهبان تایید و فعالیت عملیاتی کردن آن شروع شده که می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه این مناطق داشته باشد.

رشیدی‌پور از برگزارکنندگان همایش خواست تا مقالات دریافت شده را به منظور بهره‌گیری از آنها در اختیار مسئولان قرار دهند و یادآور شد: برگزاری این همایش می‌تواند تاثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد.