27 09 2023

مدیر کل امور دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان بین‌الملل سفیران علمی و فرهنگی بوده و می‌توانند نقطه اتصال ما بین دو کشور مبدا و مقصد باشند.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان: دانشجویان بین‌الملل سفیران علمی و فرهنگی کشور هستند/ آموزش زبان فارسی باید حضوری باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، پیش از ظهر امروز سومین نشست روسای مراکز آزفای دانشگاه‌های کشور در سالن ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این نشست دکتر جعفر رازقی با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان بین‌الملل اظهار داشت: تمام هدف ما این است که جذب دانشجویان از تمام کشورها صورت گیرد.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان  عنوان کرد: مراکز آموزش زبان فارسی با توجه به اسناد بالادستی و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تحقق مرجعیت علمی، یک اقدام راهبردی در نظام جمهوری اسلامی است که نگاه اقتصادی به آن اولویت ندارد.

وی افزود: دانشجویان بین‌الملل سفیران علمی و فرهنگی بوده و می‌توانند به گفته مقام معظم رهبری نقطه اتصال ما بین دو کشور مبدا و مقصد باشند.
دکتر رزاقی با اشاره به اینکه دوران کرونا روی سطح کیفی دانش زبان فارسی این دانشجویان خارجی اثر داشته، افزود: در دوران کرونا آموزش مجازی بود و باعث شد که به صورت اجباری آموزش زبان فارسی این دانشجویان نیز مجازی شود از این رو کیفیت یادگیری زبان آنها در حد مطلوب نباشد.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزش در مراکز آموزش زبان فارسی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی ضروری است و لازم است اقدامات راهبردی برای بهبود وضعیت این مراکز انجام شود.
دکتر رازقی تصریح کرد: باید دانشجویان بین‌الملل در فاصله زمانی درخواست تا قبولی در دانشگاه مبدا، قبل از اینکه به ایران بیایند در کشور خودشان آموزش زبان فارسی را شروع کرده باشند.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان کشور با اشاره به ارزیابی کیفی مراکز آزفا یادآور شد: جایزه ملی ثریا برای مراکز آزفای دانشگاه‌هایی که در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی در حوزه دانشجویان بین‌الملل خوب عمل کنند، اهدا خواهد شد.