27 09 2023

سومین گردهمایی مراکز آموزش زبان فارسی(آزفا) دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه کردستان و با همکاری سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

سومین نشست روسای مراکز آزفای دانشگاه های کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر حامد قادرزاده پیش از ظهر امروز در سومین نشست روسای مراکز آزفای دانشگاه‌های کشور که در سالن ریاست دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و ماه ربیع الاول، اظهار داشت: اگر دانشگاهی بخواهد در تراز نظام اسلامی باشد، بدون ارتباط با دنیا امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: کشور پهناور ایران از استعدادهای بی‌شماری بهره‌مند است و این در مورد مسائل مرزی، اقتصادی و فرهنگی بسیار اهمیت داشته و زبان فارسی نیز یکی از بزرگترین ظرفیت‌هایی است که باید از آن بهره بگیریم.

وی یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری زبان فارسی نماد هویت ملی و انتقال‌دهنده فرهنگ بوده و برای افزایش نفوذ این زبان در سطح بین‌الملل باید آن را به زبان علم تبدیل کرد.
دکتر قادرزاده با بیان اینکه نباید هدف ما تنها جذب دانشجوی بین‌الملل باشد، تصریح کرد: یکی از اهداف پذیرش دانشجو کسب درآمد است اما این هدف باید موجب تقویت مرجعیت علمی و همچنین گسترش زبان فارسی شود زیرا اینگونه فرهنگ و هویت ملی ما نیز ارتقا خواهد یافت.

 رئیس دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات در جذب دانشجویان بین‌الملل فرصت آموختن زبان فارسی است زیرا این دانشجویان پس از بازگشت به کشور خود به عنوان سفیران ایران به گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی کمک موثری خواهند بود و سرمایه ارزنده‌ای برای این منظور محسوب می‌شوند.

در ادامه این نشست، دکتر یحیی اسعدی رئیس آزفای کردستان اظهار داشت: مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان در دانشگاه کردستان، فعالیت‌های آموزشی حضوری خود را از ابتدای سال ۱۳۹۶ با اخذ مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز و همزمان با شروع به کار مرکز، دوره‌های آموزشی را در سطوح مختلف برای زبان‌آموزان برگزار کرده است.
وی افزود: دوره‌های آموزش زبان فارسی مرکز دانشگاه کردستان نه تنها فرصتی برای یادگیری زبان فارسی است، بلکه شرایطی را فراهم می‌کند تا زبان‌آموزان خارجی از نزدیک با آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایرانی در نقاط مختلف کشورمان آشنا شوند.