21 06 2023

روز ملی بسیج اساتید همزمان با سراسر کشور در دانشگاه کردستان گرامی داشته شد.

روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه کردستان گرامی داشتە شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، مراسم ۳۱ خرداد بزرگداشت سالروز شهادت «دکتر مصطفی چمران«روز ملی بسیج اساتید»، با موضوع جهاد تبیین، امید آفرینی و اعتلای نظام حکمرانی همزمان با سراسر کشور در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.
در این مراسم مهدی حاتمی رئیس بسیج اساتید استان کردستان اظهار کرد: بسیج نیروی خودجوش و مردمی است که هدفش نگهبانی و پاسداشت ارزش‌های انقلابی است و بسیج اساتید نیز در همین راستا از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود در استان کردستان با ۱۲ کانون فعال در سطح دانشگاه‌ها آغاز کرده است.
حاتمی با اشارە بە اینکە بسیج اساتید در قالب جهاد تبیین، امید آفرینی و اعتلای نظام حکمرانی کارهای خوبی انجام داده، افزود: به هیچ وجه فضای ایجاد شده را مختص به بسیجیان نمی‌دانیم و مشتاقانه از تمام کسانی که هدفشان پیشرفت و آبادانی ایران است استقبال خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: نظام حکمرانی به شدت نیازمند نگاه علمی، اخلاقی و دغدغه‌مند است و با توجه به تحولات چند سال اخیر ضروری است تا اساتید بسیجی در مسیر آرمان‌های انقلاب و  تمدن سازی اسلامی حرکت کنند‌.
رئیس بسیج اساتید استان کردستان عنوان کرد: دانشگاه‌ها نقش بزرگی در ارتباط با توسعه و پیشرفت کشور دارند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشگاه موتور محرکه و پیشران حرکت‌های کشور است.
دکتر حاتمی با اشاره به بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط بسیج اساتید، تصریح کرد: در راستای بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همکاران ما در بسیج اساتید کار بسیار بزرگی را انجام داده‌اند که تا کنون بی سابقه بوده و همچنین در بحث کرسی‌های نظریه پردازی، هیئت‌های اندیشه ورز در سال گذشته بیش از ۱۲ جلسه برگزار شد و این نشان از نقش مهم بسیج اساتید در مسائل مهم کشور دارد.
رئیس بسیج اساتید استان کردستان با اشاره به حمایت از پایان نامه‌های ارشد و برگزاری جشنواره شهید چمران توسط بسیج اساتید، تصریح کرد: در سال‌جاری گام دوم جشنواره شهید چمران توسط بسیج اساتید با برنامه ریزی‌ قبلی شکل گرفته و در این مراسم از نفرات برتر کشوری تقدیر به عمل خواهد آمد.
دکتر حاتمی خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی در مجموعه بسیج اساتید تعریف شده است تا بر اساس همان‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های درونی و تعاملات و ارتباطات بیرونی در مسیر تعالی استادان و دانشگاهیان استفاده کنیم.
حاتمی با بیان اینکه ۴۰ نفر هادی سیاسی توسط بسیج اساتید به سراسر استان اعزام شده‌اند، گفت: این هادیان سیاسی از توانمندی و تخصص قابل توجهی برخوردار بوده و در حوزه‌های مختلف روشنگری می‌کنند.

در ادامه نیز سردار سیدصادق حسینی در این مراسم،  اظهار کرد: ما باید شناخت دقیقی از دکتر چمران داشته باشیم و دلیل اینکه روز شهادت ایشان به عنوان روز ملی بسیج اساتید انتخاب شده را به خوبی درک کنیم.
وی افزود: شهید چمران استادی برجسته و نخبه بود و در جایی دیگر عارفی بود که گویی سالها در حوزه‌های علمی کسب فیض کرده است و این ویژگی‌ها موجب شد روز شهادتش را روز ملی بسیج اساتید نامگذاری کنند.
وی بر نقش و جایگاه اساتید بسیجی تاکید و خاطرنشان کرد: اساتید می‌توانند دانشجویان را با جریان انقلاب همراه کرده و جوان‌هایی همسو با مکتب حاج قاسم سلیمانی و شهید چمران تربیت کنند و از این طریق پیشرفت کشور را رقم بزنند.
سردار حسینی ضمن اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان و تسلیم آنها در برابر این کشور قدرتمند، یادآور شد: کشور ما از روز تولدش تا کنون متکی به آرای مردم بوده و به همین دلیل انتخابات پایان سال از موضوعات مهمی است که اساتید بسیجی باید بر آن تاکید داشته باشند تا مشارکت بالایی را شاهد باشیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از اساتید بسیجی تقدیر به عمل آمد.