07 10 2024

جلسه شورای بین‌المللی‌سازی دانشگاه با هدف تقویت همکاری‌های بین‌المللی برگزارشد.

دانشگاه کردستان به دنبال تقویت جایگاه خود در عرصه بین‌المللی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، جلسه شورای بین‌المللی‌سازی دانشگاه در تاریخ ۱۵ مهرماه سال‌ جاری با هدف آشنایی اعضای شورا با فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه و همچنین شرح وظایف شورا برگزار شد.
 
در این جلسه، دکتر حبیب سلیمانی، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر هیمن نوربخش را به عنوان سرپرست جدید مدیر امور دانشجویان بین‌الملل، معرفی کردند.
دکتر سلیمانی با اشاره به اهمیت حیاتی بین‌المللی‌سازی دانشگاه، بر نقش محوری شورای بین‌المللی‌سازی در تحقق این هدف تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بین‌المللی‌سازی تنها به جذب دانشجوی خارجی محدود نمی‌شود، افزود: "ما باید به دنبال ایجاد همکاری‌های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه‌های معتبر جهان باشیم و در این راستا از ظرفیت‌های همه اعضای هیئت علمی و دانشجویان استفاده کنیم."

کارشناس مسئول برنامه‌های تبادل و پروژه‌های بین‌المللی لامعه هاشمی، در این جلسه به ارائه گزارشی جامع از وضعیت بین‌المللی‌سازی دانشگاه، اقدامات انجام شده، چالش‌های موجود و راهکارهای پیشنهادی پرداختند و همچنین بر اهمیت فعال‌سازی همکاری‌های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه‌های خارج تأکید کردند.

در ادامه جلسه، اعضای شورا در خصوص موضوعات مختلفی از جمله فعال‌سازی دسترسی ایمیل بین‌المللی‌سازی برای نمایندگان دانشکده‌ها، تقویت نقش شورای دانشکده‌ها در راستای ارتقای اهداف بین‌المللی‌سازی و تکمیل پروفایل‌های بین‌المللی دانشکده‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است، به منظور تسهیل ارتباطات بین‌المللی، مقرر شد که به هر دانشکده یک ایمیل بین‌المللی اختصاص داده شود تا نماینده دانشکده در شورا بتواند برای مکاتبات بین‌المللی از آن استفاده کند.
همچنین اعضای شورا بر اهمیت فعال‌سازی شورای دانشکده‌ها در راستای شناسایی فرصت‌های همکاری بین‌المللی و اجرای برنامه‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در جلسه بر لزوم یافتن برنامه‌های بین‌المللی جدید، به ویژه در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی، در سطح بین‌الملل تأکید کردند.

در پایان، اعضای شورا بر اهمیت تکمیل پروفایل‌های بین‌المللی هر دانشکده در پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی تأکید کردند تا دانشگاه بتواند در سطح جهانی بهتر معرفی شود.
 لازم به ذکر است، توسعه همکاری‌های بین‌المللی، نیازمند مشارکت همه‌جانبه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه است و ضروری است تا همه اعضای دانشگاه کردستان با همدلی و تلاش مضاعف در جهت تحقق اهداف بین‌المللی‌سازی دانشگاه گام بردارند.